Aviseringar
Rensa alla

Varför får inte vi smådjursuppfödare rabatt? [mad]


Ämnesstartare

JAG BLIR SÅ SUR när jag går in på en djuraffär och de gör reklam för deras "uppfödarrabatt" men den gäller ALDRIG mig. Jag ÄR en registrerad uppfödare i SKAF (Sveriges kaninavelsföreningars riksförbund) och har uppfödarnummer o.s.v. VARFÖR RÄKNAS INTE JAG SOM UPPFÖDARE? [mad]

Dold text: Okej, jag köper inget kaninfoder på djuraffärer efter som att allt där är SKIIIIT och onödigt dyrt, men ändå, det går ju 100kg pellets, 600kg spån och 300kg hö om året MINST!

[blush]

ÄNDRAT 2012-09-01 00:58

ÄNDRAT 2012-09-01 01:03


   
Citera

Kaniner kanske inte gills. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakey:

Kaniner kanske inte gills. [sad]

Men man är ju ändå uppfödare. [no-no]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Men man är ju ändå uppfödare. [no-no]

Men hur vet du att rabatten inte gäller för dig? Vad säger de i affären?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakey:

Men hur vet du att rabatten inte gäller för dig? Vad säger de i affären?

Jag frågade och de sa att det bara gäller hund och katt, fast det står inte i annonsen! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berätta för dem att också kaniner äter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag frågade och de sa att det bara gäller hund och katt, fast det står inte i annonsen! [no-no]

Säg att dina katter är speciella och behöver kaninmat.


   
SvaraCitera

Kaniner som är så söta [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Säg att dina katter är speciella och behöver kaninmat.

Eller att mina kaniner är speciella och att jag behöver kattmat, för min kaninmat kostar redan 209kr/25kg men katternas kostar 349kr/3kg! [tard]

Jottjott:

Kaniner som är så söta [sad]

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Eller att mina kaniner är speciella och att jag behöver kattmat, för min kaninmat kostar redan 209kr/25kg men katternas kostar 349kr/3kg! [tard]

Jo men kaninerna vill väl (antar jag) ha en viss mängd och då blir det ju svindyrt, eller vadå? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jo men kaninerna vill väl (antar jag) ha en viss mängd och då blir det ju svindyrt, eller vadå? [confused]

Alla kaniner tillsammans äter ca 100kg pellets under ett år, alltså äter de pellets för 836kr och 300kg hö som kostar 900kr TILLSAMMANS (de är 6st) under heeela året, de två katterna äter 4kg torrfoder i månaden alltså 5584kr på ett helt år. [rolleyes] Så katterna är ju betydligt dyrare. Katterna äter ju dessutom blötmat och kött på det, kaninerna äter endast lite grönsaker utöver pellets och hö.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Jag frågade och de sa att det bara gäller hund och katt, fast det står inte i annonsen! [no-no]

Okej, men börja föda upp katter då? [confused][blush]

Taskigt av de iaf! Kaniner är ju minst lika hungriga som andra djur säkert. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakey:

Okej, men börja föda upp katter då? [confused][blush]

Nä, vi har bara blandraskatter. [smile]


   
SvaraCitera

Alltså, egentligen skulle du ju kunna be någon kattuppfödare köpa ut kattmat åt dig mot en liten summa pengar som är lägre än rabatten. Win-win liksom [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

Alltså, egentligen skulle du ju kunna be någon kattuppfödare köpa ut kattmat åt dig mot en liten summa pengar som är lägre än rabatten. Win-win liksom [bigsmile]

Känner bara hunduppfödare. [n]


   
SvaraCitera