Aviseringar
Rensa alla

Varför får man driva med kristendomen men inte med muslimer och judar???


Ämnesstartare

Image

På cheap monday jeansen så är det en döskalle med ett uppochnervänt kors i pannan, detta är en "öppen protest" mot kristendomen och organiserad religon enligt snubben som designade logon.

Och överallt säljs det anti-kristna symboler som pentagram, uppochnervända kors och olika former av objekt med satan på. Om man säger saker som "jag hatar jesus" tänker alla ba "Okej, kul för dig".

Men om man driver med de två andra religonerna med samma ursprung, judendom och islam, så blir alla JÄTTESURA!

Vi säger om Cheap Monday jeans hade haft en swazstika som logo eller en karikatyr av profeten Mohammed så skulle alla bli skitarga och tända eld på jeansen.

Och om någon sa "Jag hatar Mohammed" skulle alla ba "JIIIIHAAAD!".

Varför får man inte driva med judar och muslimer egentligen?


   
Citera
Ämnesstartare

roliga är ju a ett upponervänt kors egentligen är en kärlekshandling från Petrus till Jesus 😛 men det har ingen av dem som bär det fattat 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

därför att dom är puckon..[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

pentagram

gammalt tecken för kvinnlighet, blev kopplad till satanism först efter att det användes i en hollywoodfilm.

McLuver:

uppochnervända kors

tecken för petrus, som korsfästes upp-och-ned.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte värt att sjunka till deras nivå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

pentagram,

Har inget med att hata kristendomen att göra. Eller någon annan av symbolerna du nämner. Iaf inte ursprungsbetydelserna.

Suck.

McLuver:

Vi säger om Cheap Monday jeans hade haft en swazstika som logo eller en karikatyr av profeten Mohammed så skulle alla bli skitarga och tända eld på jeansen.

Beror på vilken typ av swastika du använder dig av.

...


   
SvaraCitera
Misael

LightInDarkness:

ett upponervänt kors egentligen är en kärlekshandling från Perus till Jesus 😛

Källa på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Källa på det?

du har inte läst något om martyrerna märker jag [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Och överallt säljs det anti-kristna symboler som pentagram, uppochnervända kors och olika former av objekt med satan på. Om man säger saker som "jag hatar jesus" tänker alla ba "Okej, kul för dig".

Vilket är enbart bra.

LightInDarkness:

roliga är ju a ett upponervänt kors egentligen är en kärlekshandling från Perus till Jesus 😛 men det har ingen av dem som bär det fattat 😀

PETRUS.
Det var ingen kärlekshandling, läs på innan du gör dumma påståenden.
Ett Petruskors kom till för att aposteln Petrus inte såg sig värdig att fästas på samma sätt som Jesus, enligt eran heliga skrift, vilket du själv inte verkar ha så stor koll på. Vart finns det kärlek i den gesten?

Folk vet visst om varifrån det kommer, men folk associerar det till satanism, även om viss felaktighet.
Samma sak med swastikan (även om nu nazisternas råkade vara några grader vriden).

iosib:

gammalt tecken för kvinnlighet

När eggen pekar uppåt, ja.
När den pekar nedåt, är det det en ockult symbol.


   
SvaraCitera
Misael

LightInDarkness:

du har inte läst något om martyrerna märker jag

Nej, jag studerar Bibeln och inte påhittade berättelser om upp-och-ner vända kors.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

roliga är ju a ett upponervänt kors egentligen är en kärlekshandling från Perus till Jesus 😛 men det har ingen av dem som bär det fattat 😀

Det uppochnedvända korset var från början en kristen symbol för underkastelse eller ödmjukhet, vilket har sitt ursprung i att Petrus enligt legenden ska ha bett om att få bli korsfäst uppochner därför att han inte ansåg sig värdig att dö på samma sätt som sin Herre. Däremot står det inget om att korset skulle ha varit uppochner.
Med tiden har emellertid symbolen istället kommit att få en antikristen betydelse, och numera används det allmänt som satanistsymbol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

satanist:

Med tiden har emellertid symbolen istället kommit att få en antikristen betydelse, och numera används det allmänt som satanistsymbol.

Eller ett inverterat krucifix, för all del.
Det ger dessutom en mer effekt, speciellt bland katoliker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyeForAnEye:

Ett Petruskors kom till för att aposteln Petrus inte såg sig värdig att fästas på samma sätt som Jesus, enligt eran heliga skrift, vilket du själv inte verkar ha så stor koll på. Vart finns det kärlek i den gesten?

jag vet detta. men det är fortfarande en kärlekshandling.
man gör de av kärlek till den personen för att man anser att man inte är värd att göra samma sak

Misael:

Nej, jag studerar Bibeln och inte påhittade berättelser om upp-och-ner vända kors.

märks iaf inte att du studerar Bibeln då du misstolkar den och det ör inget påhitt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

jag vet detta. men det är fortfarande en kärlekshandling.
man gör de av kärlek till den personen för att man anser att man inte är värd att göra samma sak

Det är vad du uppfattar det som, jag ser ingen kärlek i det.
Jag ser det snarare som respekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyeForAnEye:

Det är vad du uppfattar det som, jag ser ingen kärlek i det.
Jag ser det snarare som respekt.

respekt = kärlek ^^
aja sak samma, OT från tråden dessutom


   
SvaraCitera