Aviseringar
Rensa alla

Varför finns männsikan?


Ämnesstartare

Jag tror att människan kommer att vara robotar i framtiden! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SteelVolume:

Männsikan har ett slut. Allt har ett slut.
Vi jobbar oss sakta uppåt. För vilket syfte?
Vad ska hända? Det ända vi gör är att bygger
upp något som inte kommer att finnas kvar.
Står och trampar i sanden... Varför?

Jag är säker på att du redan har ett svar. Vad känns rätt? Vad känns fel?

Och egentligen är det där inte livsviktigt. Hur det än är, vad som än sker när vi dör, vare sig gud finns eller inte, hur det än är så kan vi ändå försöka göra det bästa av det. Vi lever här och vi lever nu. Varför inte göra det bästa av det? Göra det man alltid velat göra, leva livet helt enkelt.

Men du är inte den enda som tänker på de där frågorna. Kan slå vad om att så gott som alla har ställt sig framför dom någon gång. Det är naturligt att vi undrar vad vi i hela friden gör här på jorden, varför vi finns och vad det ska vara för mening med det. Jag vill inte börja predika över vad jag tror och tänker för det är oviktigt.

Allt jag vill säga är att du inte ska oroa dig; dont worry, be happy. Lev livet, möt nya upplevelser och människor och se det bästa av allting, så kommer du förr eller senare i ditt liv få svar på dina frågor under tidens och sökandets gång. Och de svaren finner du hos dig själv. Men lev nu, oroa dig inte, det ordnar sig [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är bara en slump tror jag. Men en rätt skön sådan. [cool]

Att leva i samklang med mänskligheten och naturen är essentiellt för att kunna tillfredställa alla våra sinnen vi begåvats med.


   
SvaraCitera

sculptura:

Att leva i samklang med mänskligheten och naturen är essentiellt för att kunna tillfredställa alla våra sinnen vi begåvats med.

What? Vi behöver konstant skicka in data till våra sinnen för att "tillfredsställa oss" (eller snarare "för att kunna fungera över huvud taget"), men det finns inget som säger att detta måste innebära att vi måste leva i "samklang med naturen".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

det finns inget som säger att detta måste innebära att vi måste leva i "samklang med naturen".

Det finns inget som tyder på det alltså? Så att leva i en kub, utan kontakt med naturen hade varit gott för oss tror du?

Det finns många som inte håller med dig om att vi inte behöver naturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

SteelVolume:

För vilket syfte?

Sprida sina gener i.e. knulla


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Människans enda syfte är att födas, leva och dö, likbart med alla andra världens raser

is that for sure?

SteelVolume:

För vilket syfte?

skulle någon smart jävel ha kommit på det tror jag inte svaret skulle finnas i en tråd på um,,
finns det ngt syfte har ingen kommit påre, lr så har alla kommit påre då de dött (ingen levande verkar ha en aning liksom),, men skullere nu vara så så kommer du så småningom få reda påre och då är det bara onödigt att hela ditt liv ställa dig den frågan ,, but i know how you think [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att det av människan påhittade "gud" misslyckades


   
SvaraCitera

sculptura:

Det finns inget som tyder på det alltså? Så att leva i en kub, utan kontakt med naturen hade varit gott för oss tror du?

Det finns många som inte håller med dig om att vi inte behöver naturen.

Eh, vem har sagt att vi inte "behöver naturen"?
Grejen är att du vinklar det något oerhört. Du får gärna definera "samklang med naturen" lite mer ingående...

Förövrigt, argumentationsfel.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Helt meningslösa fråga enligt mig som det inte finns något tillnärmelsevis entydigt svar på den, om det ens finns något svar alls.

Filosofiskt sett så är det viktiga att ställa frågan, inte att finna svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Belöning driver oss. Människan är hittills den mest komplicerade organismen på jorden. Evolutionen har kommit fram till individer med annorlunda uppsättningar av DNA, och således har den fantasifulla människan kommit på sätt att gå runt belöningssystemet (som egentligen ska fungera till överlevnad), dvs människor tycker att saker är kul. Därför växer denna absurda fantasivärld upp.
Ett jävla skämt är vad det är, men så är det. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så låååååååååååångt mycket mer komplicerat än många vill tro. Jag förstod det först på senare år...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tizian:

Filosofiskt sett så är det viktiga att ställa frågan, inte att finna svaret.

Nå, men det hela blir meningslöst när frågan är helt fel ställd, eftersom den kan ges en miljon svar.


   
SvaraCitera