Aviseringar
Rensa alla

Varför går inte FP och C ihop till ett enda parti?


Ämnesstartare

Känns inte som att det är så stora skillnader mellan de 2 partierna. De kan kalla sig typ Folkpartiet centristerna eller det Socialiberala mespartiet. Vad tycker ni? Är det stor skillnad mellan Folkpartiets ideologi/politik och Centerpartiets ideologi/politik? Borde de lägga ihop sina partier så att de inte behöver oroa sig över att komma under 4% spärren?


   
Citera
Ämnesstartare

Varför går inte SD och ND ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det går ju inte för centerpartiet är ju ett grönt alternativ (haha)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle dom gå ihop? Centerpartiet är ett utdöende parti, det är inte Folkpartiet.

Schism:

Varför går inte SD och ND ihop?

För att dom inte för samma politik. Sen så skulle det ju vara självmord för SD också.


   
SvaraCitera

jag hatar att folkpartiet kallar sig "liberaler"


   
SvaraCitera

Jag tycker att FP, C, ND, SD, SMR, NF och resten av det gänget kan gå ihop. Skulle vara skitkul.

Pannkakor:

Är det stor skillnad mellan Folkpartiets ideologi/politik och Centerpartiets ideologi/politik?

Jag gillar att Centerpartiet har en så trevlig historia bakom sig. Egentligen kan vi skippa FP och bara slå ihop de övriga från den sidan.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Pannkakor:

Vad tycker ni?

Jan Björklund don't share poweeeer


   
SvaraCitera

vi är väl inga bönder heller, vad ska vi med centern till??[confused]


   
SvaraCitera

Eru go lr


   
SvaraCitera

Nej, låt M äta upp dem så att de faller under spärren.


   
SvaraCitera

För att lärare och bönder inte kommer överrens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

C lever mer eller mindre på att de kommit ur en bonderörelse, skulle de gå ihop med FP skulle de förlora stora mängder av sin väljarbas. Det lär de dock göra snart vilket som tack vare Stureplancenterns totalomvandling av partiet från ett landsbygdsparti till ett tokliberalt. Känns som att hela Alliansen går mer och mer samman till ett parti med olika fraktioner, där C verkar försöka nischa sig som den nyliberala fraktionen. FP vill väl snarare bli mer nationalistisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror C och FP kan slås ihop med de liberala moderaterna till ett större liberalt parti [smile]


   
SvaraCitera

nej inga ihopslagningar nu jag sitter här och håller tummarna att de ska hamna under 4% så att de rödgröna vinner valet det är typ deras enda chans


   
SvaraCitera
Issen

qazedctgb:

nej inga ihopslagningar nu jag sitter här och håller tummarna att de ska hamna under 4% så att de rödgröna vinner valet det är typ deras enda chans

Im with you.


   
SvaraCitera