Aviseringar
Rensa alla

Varför går jag bara ner i vikt?!


Ämnesstartare

Jag är en 12-årig tjej som är 163cm lång och väger 44,9kg. Jag tränar bara på idrotten i skolan och äter hur mycket som helst 5 gånger om dagen. Jag bakar sötsaker och proppar i mig allt själv, men ändå går jag bara ner i vikt! Min skolsköterska tjatar jättemycket på mig att jag ska äta, men jag gör det!! Varför går jag bara ner i vikt?


   
Citera

Bra ämnesomsättning?


   
SvaraCitera
Correh

Ät mer, inte svårare än så.


   
SvaraCitera

önskar att jag var som du 

lr kanske inte förresten

tänker att risken att drabbas för diabetes är högre 


   
SvaraCitera

Är 12 år jag me är 1,66cm lång hade det problemet me när jag va 11 då vägde jag typ 52 k nu väger jag 65


   
SvaraCitera

Du ska njuta av tiden! Du fär äta hur mkt u vill!


   
SvaraCitera

Skolsköterskor kan vara pappersblinda och dumma i huvudet, jag växte från drygt 150 till 180+ under sommarlovet mellan 8an och 9an. När jag kom tillbaka till skolan fick min mamma samtal från skolsköterskan osv för att jag "troligen hade annorexia" då jag var väldigt smal och vägde väldigt lite för min längd. #SmartSköterska #Knowshershit 

Jag tror du skulle börja gymma lite helt ärligt, lyfta vikter osv, eventuellt med lite protein tillskott. Att du äter 5 gånger om dagen varje dag innebär att din metabolism är hög och bra, vilket gör att kroppen gör sig av med allt onödigt extra fett och dylikt, därav går du ner i vikt.

Börjar du träna lite på fritiden kommer detta inte bara leda till ökad vikt, utan du kommer även bygga upp en schysst muskelbas vilket du kommer tacka gud för om några år. Samt att ifall du har genetik för att få relativt stor byst, så kommer din rygg verkligen tacka dig när du slipper rygg smärtor. 

Och jag säger inte gå och bänka 100kg, gå och lyft 10 kg, du kommer absolut inte bygga några stora synliga muskler. Så oroa dig inte för hur du kommer se ut.


   
SvaraCitera

Om du äter som du ska och växer hela tiden vilket du även självklart gör och ändå går ner i vikt så är det något som är konstigt enl mig. Kontakta skolsköterskan!


   
SvaraCitera