Aviseringar
Rensa alla

varför går man till skolan?


Ämnesstartare

*notera att jag kritiserar skolan i gymnasienivå*

ska försöka sammanfatta mig kort varför detta är ett  idiotiskt sysyem.

så min fråga är, varför kräver samhället att man måste varje vardag gå till skolan när man på egen hand lär sig så mycket mer? är det inte tillräckligt att studera hemma + prov för att sedan få ens betyg?

varför måste ungdomar känna sig stressade&slitna endast för att ge lärare jobb?

peacé


   
Citera
Ämnesstartare

Man har ingen skolplikt i gymnasiet. Det är fullt möjligt att plugga hemma och sedan göra prövningar i alla ämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är vad barn tror när det går i skolan, snart inser de att verkligheten är mer komplicerad än så. Men då är det redan för sent, de är redan anställda på mcdonalds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda: Man har ingen skolplikt i gymnasiet. Det är fullt möjligt att plugga hemma och sedan göra prövningar i alla ämnen.

och få samma betyg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte ens vart jag ska börja. Utan utbildning så finns det Sverigedemokrater. Utan utbildning så utvecklas inte samhället. Utbildning är inget man ska se ner på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det ej finns plats åt alla i samhället. Konkurrens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:

och få samma betyg?

Japp. Gjorde detta i flera ämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Det är vad barn tror när det går i skolan, snart inser de att verkligheten är mer komplicerad än så. Men då är det redan för sent, de är redan anställda på mcdonalds.

det är gymnasienivå jag skriver om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Vet inte ens vart jag ska börja. Utan utbildning så finns det Sverigedemokrater. Utan utbildning så utvecklas inte samhället. Utbildning är inget man ska se ner på.

skolan finns till för att ge "arbete". fråga löfven han gillar att skrämma bort företag för att skapa låtsasjobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Vet inte ens vart jag ska börja. Utan utbildning så finns det Sverigedemokrater. Utan utbildning så utvecklas inte samhället. Utbildning är inget man ska se ner på.

Samhället utvecklas utav självbildning också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda: Japp. Gjorde detta i flera ämnen.

skönt. ska man prata med rektorn angående detta? tillåter de utan särskilda krav?


   
SvaraCitera
Draug

Staten vill att du ska vara välutbildad, så att du kan skaffa ett välbetald jobb och därmed kunna betala mer skatt. Det handlar om pengar,pengar,pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:

skönt. ska man prata med rektorn angående detta? tillåter de utan särskilda krav?

Alla har rätt till detta. De måste alltså erbjuda dig alternativet om du ber om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
Man har ingen skolplikt i gymnasiet. Det är fullt möjligt att plugga hemma och sedan göra prövningar i alla ämnen.

Från och med nu ska det vara det har jag för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Från och med nu ska det vara det har jag för mig. 

Har de röstat för det??


   
SvaraCitera