Aviseringar
Rensa alla

Varför gillar ALLA musik?


Ämnesstartare

Människan är så väldigt unik. Frågar man alla om de gillar en sak så säger någon alltid nej. Det kan vara vad som helst som kan verka väldigt lockande t.e.x. mat, sex, familj, vänner, alkohol, droger och så vidare. MEN frågar man så säger ALLA ja till musik!

Varför är det så?


   
Citera

därför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

därför

Är inte detta något som bör diskuteras om? Det är inte många som tänker på just detta.


   
SvaraCitera

Jag gillar musik!!! Allt är musik, vad har vi annars öronen till? "Konversera", tråkigt!


   
SvaraCitera

kindergartner:

Varför är det så?

För att du är duktig på att generalisera.


   
SvaraCitera

Tror du svarade på frågan själv. Människan är väldigt unik, men snarare då i förhållande till alla andra arter. Vi är de enda varelser som faktiskt leker med ljud (musik), lika ofta som vi kommunicerar med ljud (språk). Och det kanske är därför som alla tycker om musik.

...fast jag tror nog att det finns NÅN jävel som vill ha det tyst.


   
SvaraCitera

kindergartner:

MEN frågar man så säger ALLA ja till musik!

Nä.


   
SvaraCitera

Jag vet människor som inte bryr sig om musik över huvud taget


   
SvaraCitera

alla gillar när olika ljud matchar och blir en melodi, det är trevligt och man blir glad av det


   
SvaraCitera

vet folk som hatar musik [cool]


   
SvaraCitera

Det finns en person på min klass som inte alls gillar musik. Ifall någon spelar musik under rasten stänger han av. Så nej, alla gillar inte musik..

Dock kan jag hålla med om att de flesta gör det.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Jag vet människor som inte bryr sig om musik över huvud taget


   
SvaraCitera

kindergartner:

mat

Mat är grundläggande för vår överlevnad, alla bör gilla någon typ av föda.

kindergartner:

MEN frågar man så säger ALLA ja till musik!

Jag har inte stött på någon som verkligen hatar musik, det finns ju de som inte bryr sig.


   
SvaraCitera

CHAOTiC_:

Ifall någon spelar musik under rasten stänger han av.

Det där låter mer som ett smakfall i mina öron.


   
SvaraCitera

CHAOTiC_:

Det finns en person på min klass som inte alls gillar musik. Ifall någon spelar musik under rasten stänger han av. Så nej, alla gillar inte musik..

Det kan ju bero på musiken också [confused][cute]


   
SvaraCitera