Aviseringar
Rensa alla

Varför gillar ALLA musik?


döva gillar inte musik


   
SvaraCitera

kindergartner:

MEN frågar man så säger ALLA ja till musik!

Har också funderat på det.. :/ det är konstigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Mat är grundläggande för vår överlevnad, alla bör gilla någon typ av föda.

Inte anorexiabarn?


   
SvaraCitera

kindergartner:

så säger ALLA ja till musik!

köttfärssås:

döva gillar inte musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vi är de enda varelser som faktiskt leker med ljud (musik), lika ofta som vi kommunicerar med ljud

Men alla djur komuniserar väl med ljud?


   
SvaraCitera

Miceparade:

Det där låter mer som ett smakfall i mina öron.

Kanske. Men hans "försvar" är att han inte gillar musik, att han gillar bättre när det är tyst och man kan prata osv.


   
SvaraCitera

Hip-hop bör inte räknas till kategorin musik. Därför är det ytterst få som faktist gillar musik nu för tiden. [zzz]


   
SvaraCitera

Finns de som inte lyssnar regelbundet på musik. Det är inte ett större intresse för dem helt enkelt. Så ALLA gillar nog inte musik, Men samtidigt ogillar det heller såpass mycket att man störs utav det eller har ont av det.
Jag har ont av viss musik.[sad]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

döva gillar inte musik

Kan man ogilla något man aldrig hört?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Kan man ogilla något man aldrig hört?

pga att de inte kan höra ja


   
SvaraCitera

köttfärssås:

pga att de inte kan höra ja

Hur kan vi vet det?, det är som att säga att man inte gillar den nya läsken som kommit ut, fast man aldrig har smakat den.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Men alla djur komuniserar väl med ljud?

Det tror jag inte. Jag har för mig att man är så gott som säkra på att människans primära sinne är synen och att språket och ljud som kommunikationsmedel har kommit senare, och att det först och främst var kroppsspråk som vi använde, och förstärkte med grymtande, från början.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Hur kan vi vet det?, det är som att säga att man inte gillar den nya läsken som kommit ut, fast man aldrig har smakat den.

gillar inte stalingrad, för att jag inte kan åka dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Det tror jag inte. Jag har för mig att man är så gott som säkra på att människans primära sinne är synen och att språket och ljud som kommunikationsmedel har kommit senare, och att det först och främst var kroppsspråk som vi använde, och förstärkte med grymtande, från början.

Men nej. Alla sjödäggdjur komuniserar med ljud och har alltid gjort. Som delfiner och valar. Den har vi hundar och katter, skall och spinna. Det är ett av deras komunikationssätt. Kan nämna femtio djur till som komuniserar med ljud.


   
SvaraCitera

kindergartner:

MEN frågar man så säger ALLA ja till musik!

har haft många/långa perioder i mitt liv då jag har funnit musik helt ointressant, men då var jag ju iof ganska deprimerad etc men ändå[no-no]


   
SvaraCitera