Aviseringar
Rensa alla

Varför gillar inte tjejer killar med aspergers?


Ämnesstartare

Jag tycker jättemycket om vissa killar med aspergers och andra tycker jag inte om alls. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Jag har Aspergers  och är inte ett dugg ful eller dummare än andra , faktiskt är jag i många sammanhang gånger intelligentare än  många' Normala ' Individer då mitt tänkande är annorlunda och att jag handlar snabbt och effektivt ^^ 

säger homofoben


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:

säger homofoben

Ja vi Aspergers kan omöjligen gilla alla människor , faktum att för det flesta inte gillar människor jätte mkt 😛 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Holger returns: Ni hatar killar med aspbergers och tycker dom är fula och dumma. Varför?

Detta stämmer in noll på mig, bara för övrigt. Icke!


   
SvaraCitera

ah min kusin ä fan ful å dum

men i övrigt har jag träffat många fina aspies

(lol känner mig som isola)


   
SvaraCitera

Aaron: Ja vi Aspergers kan omöjligen gilla alla människor , faktum att för det flesta inte gillar människor jätte mkt 😛

sämsta ursäkten.

ingen kan gilla "alla människor" men alla kan lära sig att inte döma ut människor helt pga kön/läggning/ursprung


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Holger returns:
Ni hatar killar med aspbergers och tycker dom är fula och dumma. Varför?

Kära Holger.Den Nya Cirkeln talar om just hur en sådan människa som anses attraktiv, igenom lust dras in i den innersta cirkeln, detta verkar sannerligen mycket mer trevligt för de som står utanför än för de som befinner sig innanför.I den innersta cirkeln sker det gradvis att människan börjar lida,  i den innersta cirkeln finns det begränsade mängder energi, dess batteri är individerna som fångas i den.
Som personlig erfarenhet, och som en observation av andra människor vill jag dela med dig att denna perioden kommer att till en början vara trevlig, man har mycket att ge för man är full av kreativitet, detta slutar dock snabbt och man finner sig tom på energi och man börjar göra saker som man aldrig skulle gjort innan.
Den innersta cirkeln äro sannerligen en fälla min vän, väljer du att gå in i den så må kreativiteten hjälpa dig finna ditt sanna jag åter igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Vad är din bild av aspbergers? Och nej inte det du saxar från wikipedia eller vad du nu googlar fram, jag vill höra vad aspbergers är enligt DIG!

Aspergers syndrom är en medicinsk åkomma och sålunda inget man bara kan "sluta med."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Aspergers syndrom är en medicinsk åkomma och sålunda inget man bara kan "sluta med."

Det är ett socialt handikapp. Såna går att övervinna.


   
SvaraCitera
time
 time

Holger returns:
Ni hatar killar med aspbergers och tycker dom är fula och dumma. Varför?

Generalisera inte - man kan vara ful och dum utan att ha aspergers, och man behöver inte vara ful och dum för att ha det heller. En av mina bästa vänner har aspergers och han är en av de finaste jag känner. Han är mer empatisk, snäll och förstående än de flesta jag känner som inte har en diagnos.

Stekaren:
De är inte fula men de är socialt handikappade och har skumma idéer. Sluta med det, uppträd som folk så kan ni få vem ni vill

Det här är ett oerhört märkligt resonemang. Precis som man inte säger till någon med klinisk depression att de ska "rycka upp sig" eller till en anorektiker "ät en bulle så blir det bra", kan man inte säga till någon att hen inte ska ha skumma idéer. Till på köpet är det verkligen inte alla aspies som har ett socialt handikapp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

sämsta ursäkten.

ingen kan gilla "alla människor" men alla kan lära sig att inte döma ut människor helt pga kön/läggning/ursprung

Jag dömer oftast personer efter dom intryck  och uttryck jag får ifrån personen . Människor är människor även om dom inte är värda och lägga ner sin tid och energi på alla gånger  🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Det är ett socialt handikapp. Såna går att övervinna.

Man kan hantera det och bygga upp strategier för att underlätta sin vardag, men man kan inte "sluta med det" lika lite som man kan sluta vara enbent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Generalisera inte - man kan vara ful och dum utan att ha aspergers, och man behöver inte vara ful och dum för att ha det heller. En av mina bästa vänner har aspergers och han är en av de finaste jag känner. Han är mer empatisk, snäll och förstående än de flesta jag känner som inte har en diagnos.

Det här är ett oerhört märkligt resonemang. Precis som man inte säger till någon med klinisk depression att de ska "rycka upp sig" eller till en anorektiker "ät en bulle så blir det bra", kan man inte säga till någon att hen inte ska ha skumma idéer. Till på köpet är det verkligen inte alla aspies som har ett socialt handikapp

Det är ganska riktigt då psykologiska problem egentligen bara handlar om att man kanske haft en taskig uppväxt och därmed registrerat problem som gör att hjärnan sänder ut fel signaler. Och jo. Allt sånt där sitter i psyket. Både vad gäller depression och annorexia. Sen kanske sånt är svårt att påverka om man har haft en dålig uppväxt och har en jobbig tillvaro, självklart. Men på det stora hela handlar det bara om att ha en stark vilja och inte låta någon eller något bräcka en. Även om det är lättare sagt än gjort, men det är det som är poängen, det sitter i psyket, det är ingen medfödd sjukdom. Du kan till exempel inte få en diagnos svart på vitt som säger att du har ADHD. Det kräver en lång utredning men du kan själv avgöra om du "har" det eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Man kan hantera det och bygga upp strategier för att underlätta sin vardag, men man kan inte "sluta med det" lika lite som man kan sluta vara enbent.

Det är absolut inte samma sak! Som jag skrev ovanför här. Det sitter i psyket. Det är inte ett handikapp på nåt sätt. Så du kan inte jämföra det med en sån sak som att vara enbent.


   
SvaraCitera

Känner folk med aspergers som har partners. Rätt person faller, lovar. Under tiden, jobba med dig själv och självförtroende och träna på sociala grejer (jag vet inte) 


   
SvaraCitera