Aviseringar
Rensa alla

Varför gnäller kvinnor på modelltjejer på reklamaffischer?


Ämnesstartare

Titt som tätt uppstår diskussioner i media om det så kallade "onaturliga kvinnoidealet". Kvinnor klagar i media över de perfekta kropparna i Lindex och H&M:s reklamkampanjer. Själv förstår jag inte riktigt problemet. Det räcker med att gå till stranden en fin sommardag så ser du ett antal tjejer med så kallade "perfekta kroppar". Ändå hör man i media att "så ser inte normala tjejer ut". Vad är normalt? Är det normalt med en slapp cellulitröv? Tragiskt i så fall...

Man kan fråga sig varför det inte blir några diskussioner när Dressman kör kalsong-kampanjer med perfekta manliga modeller med tvättbrädor och svällande muskler. Varken män eller kvinnor klagar. Personligen blir jag bara motiverad att gå till gymmet för att skaffa en sådan kropp själv. Jag vet trots allt att jag skulle kunna vara mer vältränad än jag är, och att det bara hänger på mig själv. Jag gråter inte ut i media för att någon annan kille råkar ha en snyggare kropp. Jag försöker göra något åt det istället.

Varför tänker inte kvinnor så? När de ser en snygg kvinnokropp på en affisch så heter det istället att den är "onaturlig" och att "så ser inga kvinnor ut". Lägg ner gnället och chipspåsen och dra till gymmet säger jag.

Vad säger ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Aldrig att jag lägger ifrån mig chipspåsen hörredu [no-no]


   
SvaraCitera

Jag läser aldrig så långa inlägg
läser bara rubtiken och skriver ngt hahaha


   
SvaraCitera

hahah när jag ser att rubriken är intressant .vill jag läsa men när jag ser att tråden innehåller mkt text blir jag besviken eftersom jag inte orkar läsa.


   
SvaraCitera

Jag hatar världen [cry].


   
SvaraCitera

Jag tycker både och är korkat och jag är inte kvinna. [y]


   
SvaraCitera

Vet inte riktigt vad jag ska skriva.


   
SvaraCitera

ti-92:

hahah när jag ser att rubriken är intressant .vill jag läsa men när jag ser att tråden innehåller mkt text blir jag besviken eftersom jag inte orkar läsa.

Alltså, för Helvete. Mycket text? Dagens ungdom ...


   
SvaraCitera

Sport6:

Vad säger ni?

Då är väl jag en man då, för jag blir liksom mer motiverad till att bli "perfekt" och så.


   
SvaraCitera

bryr mig inte


   
SvaraCitera

Simnudel:

Alltså, för Helvete. Mycket text? Dagens ungdom ...

haha jaa det kallar jag mkt text.


   
SvaraCitera

ti-92:

haha jaa det kallar jag mkt text.

Okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mycket text? [rolleyes]

Visst, har du inte en minut över så är det bara att strunta i det.


   
SvaraCitera

ti-92:

haha jaa det kallar jag mkt text.

lol... Vad lat man får va då. Det är ju inte mycket text. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport6:

Det räcker med att gå till stranden en fin sommardag så ser du ett antal tjejer med så kallade "perfekta kroppar". Ändå hör man i media att "så ser inte normala tjejer ut". Vad är normalt? Är det normalt med en slapp cellulitröv? Tragiskt i så fall...

Äh tjejer som klagar är de som är avundsjuka på oss som har "perfekta" kroppar och kan äta vad vi vill utan att gå upp ett gram.


   
SvaraCitera