Aviseringar
Rensa alla

Varför gnäller kvinnor på modelltjejer på reklamaffischer?


Du har en bra poäng. Jag brukar också tänka så,
man kan ju faktiskt INTE få allt gratis här i världen. Om man vill något får man jobba för det, då förtjänar man det.


   
SvaraCitera

Sport6:

Ändå hör man i media att "så ser inte normala tjejer ut". Vad är normalt? Är det normalt med en slapp cellulitröv?

Sant hörru du[y]


   
SvaraCitera

Hade det inte varit en störd anorektiker som startat tråden hade jag kunnat svara, men, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport6:

Personligen blir jag bara motiverad att gå till gymmet för att skaffa en sådan kropp själv.

Är det inte sjukt att du ska behöva påverkas så mycket av reklamer då?


   
SvaraCitera

Tycker modellerna är snygga!!


   
SvaraCitera

Det är kul att läsa att "snyggingarna" tror att alla andra är avundsjuka på de, kul med folk som överskattar sig själva, lulz.

Hur som helst... Jag tror att det främst hänger på att det BARA är såna kvinnor på reklam och aldrig några med lovehandles eller normala magar som inte bara är platta. Det är aldrig girl-next-door-modeller som är fräkniga eller har stort, burrigt hår (som kan vara otroligt attraktivt i reklam om man använder det rätt).
Kvinnor kämpar för att bli mindre medan män kämpar för att bli större. Kvinnor dör av anorexia och män av steroider.. Kul med generalisering? Inte direkt, visar ju hur misslyckat samhället kan bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror TS är ganska hjärntvättad av idealen han också, eftersom han känner ett behov att förbättra sig efter dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trasigajeans:

Är det inte sjukt att du ska behöva påverkas så mycket av reklamer då?

De flesta påverkas av reklam och det finns inte mycket att göra åt det. Jag tycker inte att det är så hemskt om jag påverkas till att träna upp en snyggare och mer hälsosam kropp. Är det inte värre med McDonalds-reklam som uppmuntrar folk att trycka i sig skräpmat?

Om Lindex och Dressman vill använda sig av snygga kroppar i sina reklamkampanjer så tycker jag att de ska få göra det. Visst, dessa modeller representerar knappast "normalkroppen", men varför måste de göra det? För att medelsvensson inte ska få dåligt samvete när han/hon ser sig själv i spegeln?

Du gör själv valet. Om du ligger på soffan istället för att gå till gymmet så har du gjort ditt val, och då är det bara att gilla läget. Det är bara löjligt att klaga i tidningarna eller på internet för att modellerna på reklamaffischerna är smalare eller mer vältränade.


   
SvaraCitera

Sport6:

Man kan fråga sig varför det inte blir några diskussioner när Dressman kör kalsong-kampanjer med perfekta manliga modeller med tvättbrädor och svällande muskler. Varken män eller kvinnor klagar.

Håller med, män har med ideal att leva upp till! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har så rätt.


   
SvaraCitera

Perfekta kroppar existerar inte.


   
SvaraCitera

delvis har du faktiskt rätt. Vi tjejer/killar klagar aldrig när vi ser dom "perfekta" manliga modellerna, men kommer en kvinnokropp upp o är helt fel fri, då klagas det som sjutton! Vet faktiskt inte varför det är så, kanske för att vi tjejer är oftast väldigt utseende fixerade? [tard]


   
SvaraCitera

Jag har oxå rätt [cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Jag hatar all reklam. Det borde förbjudas.


   
SvaraCitera

Okej.

Det finns ju en viss skillnad mellan det manliga idealet och det kvinnliga.
Kvinnor är ofta väldigt smala i reklam, många blir inte så smala hur mycket dom än försöker, och få utan att banta ganska mycket. Många skulle bli tvugna att svälta sig själva för att åtminstone lika sina förebilder. Så klart finns det naturligt smala och snygga tjejer, men alla kan inte uppnå det.

Det manliga idealet är mer sunt, det är ofta en lagomt tränad man som varken är pinnsmal eller jättebiffig. Många gånger behöver man bara börja gymma lite mer för att efterlikna. En del måste så http://ungdomar.se/about_cookies.php
Om cookiesklart banta, och en del behöver träna väldigt mycket, men det manliga idealet är ofta klart sundare än det kvinnliga.

Det är dåligt att banta om man är normaltviktig, right?
Men det är bara bra att träna, om det inte går till överdrift såklart [y]

Men alla jävla ideal suger, manliga som kvinnliga. Förbjud reklam förfan.

Chips [love]


   
SvaraCitera