Aviseringar
Rensa alla

Varför gör min hund såhär??


Ämnesstartare

Hej!
Jag har en valp på 5 månader och han har ett gosedjur som han brukar leka med. 
Alltid när han leker i soffan så ska han tvunget ligga vid kanten och bita på gosedjuret så att han tappar ner det från soffan. Sedan börjar han gnälla tills vi plockat upp djuret och ger det till honom igen.
& såhär gör han hela tiden, med vilje släpper han ner sitt gosedjur från soffan för att sedan pipa och gnälla. 
Är detta normalt? Vad är syftet med det? Varför vill han få ner djuret på golvet hela tiden? 
Kan någon svara på detta?


   
Citera

Ta bort leksaken problemet löst.


   
SvaraCitera

Man ska komma ihåg att sett till människan så är alla andra djur skitkorkade. När man applicerar denna information på världen omkring sig så blir det hela mer klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Ta bort leksaken problemet löst.

Fattar bara inte vitsen med det..


   
SvaraCitera

Uppmärksamhet kanske?


   
SvaraCitera
time
 time

Min bästis valp gjorde så också, hon blev väl van vid att vi plockade upp leksakerna till henne. Föreslår att du tar leksaken så att valpen ser det och lägger det lite längre bort på golvet så att valpen förstår var det finns och att han kan hämta den själv. Om han hämtar leksaken, beröm massor så han fattar att det är en bra grej! 


   
SvaraCitera

Punda: Man ska komma ihåg att sett till människan så är alla andra djur skitkorkade.

Det beror väl lite på vilka djur du syftar på. Man kan väl knappast kalla en apa för skitkorkad. Likaså en delfin, hund eller katt.

Det gick ett program i SVT för några veckor sedan som visade att en hund är lika intelligent som ett 4-årigt barn och att en hund förstår ca 2.000 ord. Grisar påstår de har en intelligens som ett 3-årigt barn. Så underskatta inte djuren!


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det är ju en bebis. Beröm hen, som time skrev, när hen själv hämtar den. 


   
SvaraCitera

stoner:

Det beror väl lite på vilka djur du syftar på. Man kan väl knappast kalla en apa för skitkorkad. Likaså en delfin, hund eller katt.

Det gick ett program i SVT för några veckor sedan som visade att en hund är lika intelligent som ett 4-årigt barn och att en hund förstår ca 2.000 ord. Grisar påstår de har en intelligens som ett 3-årigt barn. Så underskatta inte djuren

Aha, 4-åringar är ju jättesmarta. Tar tillbaka det jag sa!

Skeptisk


   
SvaraCitera

Punda:

Aha, 4-åringar är ju jättesmarta. Tar tillbaka det jag sa!

Skeptisk

Lol


   
SvaraCitera

Jag har en hund och han gjorde också så. Men du får inte ta upp leksaken!
Han kommer att tro att han är ledare över er istället för att ni är ledare över hen.
Han kommer typ vara väldigt självisk senare i livet, vilken ras är han/hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thegroownup:
Jag har en hund och han gjorde också så. Men du får inte ta upp leksaken!
Han kommer att tro att han är ledare över er istället för att ni är ledare över hen.
Han kommer typ vara väldigt självisk senare i livet, vilken ras är han/hon?

Ska låta bli med det. 🙂
Det är en blandras mellan shitzu/yorkshireterrier/papillon/pekingese/bichon frisé/tibetansk spaniel 


   
SvaraCitera