Aviseringar
Rensa alla

varför görs inget åt det här?


Ämnesstartare

jespuhr:

Jag har alltid undrat varför det heter kvinnomisshandel när en man misshandlar en kvinna, men inte mansmisshandel när en kvinna misshandlar en man.

Har vi inte alla undrat varför samhället alltid har alltid en tendens att se kvinnan som ett offer?


   
SvaraCitera

men va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men va?

Förklara dig tydligare[confused]


   
SvaraCitera

kråkan90:

Förklara dig tydligare[confused]

tycker att det är ett konstigt resonemang.


   
SvaraCitera

Och det här är VARFÖR man ALDRIG skulle släppt ut odjuren ut ur köket!!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Och det här är VARFÖR man ALDRIG skulle släppt ut odjuren ut ur köket!!!

Nej, med det resonemanget så skulle väl aldrig männen släppas ur verkstan för att vissa av dom också kan vara våldsamma.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

tycker att det är ett konstigt resonemang.

1 Varför tycker du att det är ett konstigt resonemang?[confused]
2 Vad är ett normalt resonemang för dig?[confused]


   
SvaraCitera

kråkan90:

1 Varför tycker du att det är ett konstigt resonemang?
2 Vad är ett normalt resonemang för dig?

Massa påhittade antaganden, du påvisar ingen som helst källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Massa påhittade antaganden, du påvisar ingen som helst källa.

nä kanske inte men andra har gjort det. Du kanske borde ta och checka dom till o börja med


   
SvaraCitera

kråkan90:

nä kanske inte men andra har gjort det.

Det spelar ingen roll, det var ju du som skapade tråden[rolleyes]


   
SvaraCitera

kanske borde prioritera mäns brott först?? eller... hm... tenderar ju att vara grövre kriminalitet


   
SvaraCitera

Tilda1988:

kanske borde prioritera mäns brott först?? eller... hm... tenderar ju att vara grövre kriminalitet

kanske borde skippa hela könsbiten och bara se brott som brott, oavsett vem som utför brottet? [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Mawns:

kanske borde skippa hela könsbiten och bara se brott som brott, oavsett vem som utför brottet?

nej, det tycker jag definitivt inte eftersom män helt uppenbarligen har allvarliga problem att hålla sig inom lagens ramar, i betydligt större utsträckning än kvinnor. män borde lära av kvinnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

kanske borde skippa hela könsbiten och bara se brott som brott, oavsett vem som utför brottet?

Jo rent på pappret är det ju så. Lika inför lagen heter det ju men är du en vit, hetrosexuell man i de nedre klasserna så är det kört.

Tilda1988:

nej, det tycker jag definitivt inte eftersom män helt uppenbarligen har allvarliga problem att hålla sig inom lagens ramar, i betydligt större utsträckning än kvinnor. män borde lära av kvinnor

Nej har man begått ett brott så ska man dömas precis som alla andra.
Att kvinnor kan gråta till sig lägre straff är förjävligt.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

nej, det tycker jag definitivt inte eftersom män helt uppenbarligen har allvarliga problem att hålla sig inom lagens ramar, i betydligt större utsträckning än kvinnor. män borde lära av kvinnor

eftersom att negrar helt uppenbarligen har allvarliga problem att hålla sig inom lagens ramar så tycker jag att de bör lära av amerikaner, jävla negrar alltså, de är alla rånvåldtäktsmördare usch alla borde straffas för individers snedsteg.


   
SvaraCitera