Aviseringar
Rensa alla

Varför Gud...


Ämnesstartare

... när man har knark? Relevant fråga.

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

hur många gånger ska vi tala om det ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nuff said


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte testat något av det[sad]


   
SvaraCitera

Ja vafan, Gud är med största sannolikhet en lös tanke sprungen från knark, se bara på Mose och den brinnande busken t.ex, om det inte är en metafor för att röka på så vet jag inte vad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

om det inte är en metafor för att röka på så vet jag inte vad.

[love] Dessutom kan man få minst sagt övernaturliga upplevelser av att ta droger, till exempel att vara en del av en större helhet. Också en slags grund till religiositet, den upplevelsen.


   
SvaraCitera

hugrmunr:

Dessutom kan man få minst sagt övernaturliga upplevelser av att ta droger, till exempel att vara en del av en större helhet. Också en slags grund till religiositet, den upplevelsen.

Känns också som droger skulle kunna ge upphov till en s.k "aha"-upplevelse, där man på något plan helt enkelt "vet" allting om hur universum och dylikt kom till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Känns också som droger skulle kunna ge upphov till en s.k "aha"-upplevelse, där man på något plan helt enkelt "vet" allting om hur universum och dylikt kom till.

Absolut!


   
SvaraCitera

Med tanke på vad din hjärna kan skapa med eller utan droger är det inte konstigt att visa av oss fått illusionen att det finns ett högre ting. Frågan är dock hur dom kunde få ett så starkt fäste i vårt samhälle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonbeliver:

Frågan är dock hur dom kunde få ett så starkt fäste i vårt samhälle?

​ta-da! [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

hehe jadu låter som ett alternativ, kan ju dock också handla om att människan blir rädd när man säger att om du inte gör som jag vill får du brinna i helvetet i all evighet.


   
SvaraCitera