Aviseringar
Rensa alla

Varför händer detta?


Ämnesstartare

Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta but i Will try.När någon tex skadar sig,opererar sig,skar sig själv osv så får jag allting en konstig känsla. När jag ser att någon har ont så vill jag typ gråta och får en krypande känsla (får själv "ont"). Brukar oftas dra mig undan när någon händer,eller om man pratar om operationer oxå så får jag "ont" i kroppen och typ drar ihop kroppen. Vad kan detta bero på?


   
Citera
Ämnesstartare

Inte meningen att välja "hjälp mig hitta".


   
SvaraCitera

Du har hög empatisk förmåga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Entombed:
Du har hög empatisk förmåga?

Kan man inte göra någon åt det? Det är sjukt jobbigt. Kan hända att jag skriker "AJ,AJ,AJ" när typ kompisarna låtsas bråka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:
Inte meningen att välja "hjälp mig hitta".

H.ODST:
Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta but i Will try.När någon tex skadar sig,opererar sig,skar sig själv osv så får jag allting en konstig känsla. När jag ser att någon har ont så vill jag typ gråta och får en krypande känsla (får själv "ont"). Brukar oftas dra mig undan när någon händer,eller om man pratar om operationer oxå så får jag "ont" i kroppen och typ drar ihop kroppen. Vad kan detta bero på?

Det är väl normalt, att man fryser till lite i kroppen när man ser någon på tv:n skadar sig rejält allvarligt. Den känslan får typ vem som helst kan jag tänka mig. 


   
SvaraCitera

H.ODST:

Kan man inte göra någon åt det? Det är sjukt jobbigt. Kan hända att jag skriker "AJ,AJ,AJ" när typ kompisarna låtsas bråka.

Med tiden blir du hårdhudad och slutar bry dig. Tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:

Det är väl normalt, att man fryser till lite i kroppen när man ser någon på tv:n skadar sig rejält allvarligt. Den känslan får typ vem som helst kan jag tänka mig. 

Inte bara när någon skadas, när man pratar om skador också. Eller när man tittar på film och någon har ett sår, blir sjukt äcklad och måste titta bort. Väldigt svårt att förklara med tycker att det här är för mycket hur jag reagerar.


   
SvaraCitera

Du är för känslig. Ganska svårt o bli av med det . Känner en person som gråter när man själv gråter utan anledning, men de kan vara för personen känner sorgen eller smärtan som den andra personen har.  så till psyk dom hjälper dig.


   
SvaraCitera

Du behöver härda dig mer dvs blir van och utsätta psyket för negativa saker annars kommer man va över känslig hela livet det gäller hitta en bra balans! 

Sj kan jag njuta  av att se på skräck/tortyr och speciellt när jag är grymt förbannad! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Du är för känslig. Ganska svårt o bli av med det . Känner en person som gråter när man själv gråter utan anledning, men de kan vara för personen känner sorgen eller smärtan som den andra personen har.  så till psyk dom hjälper dig.

Ojjj! Ja det ska jag. Jag typ kan tjafsa med folk utan problem, men när jag tjafsar med mamma brukar jag alltid,alltid gråta, vet inte varför.

Starkill91 :
Du behöver härda dig mer dvs blir van och utsätta psyket för negativa saker annars kommer man va över känslig hela livet det gäller hitta en bra balans! 

Sj kan jag njuta  av att se på skräck/tortyr och speciellt när jag är grymt förbannad! 

Det går inte, börjar typ gråta. Tex Saw serien, någon dag kan jag tycka att det är "roligt" att dom typ hugger folket osv, en annan dag kan jag tycka att det är sjukt äckligt och att jag får "ont" och lider med dem. Just nu skulle jag kunna titta utan problem, det lixom skiftar hela tiden. Min syrra har precis opererat foten, hon går men en krycka, fick jävligt mycket rysningar när jag såg att hon gick med kryckan, tycker inte synd om henne men jag lider fortfarande med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

Inte bara när någon skadas, när man pratar om skador också. Eller när man tittar på film och någon har ett sår, blir sjukt äcklad och måste titta bort. Väldigt svårt att förklara med tycker att det här är för mycket hur jag reagerar.

Har du någongång sett ett sånt varning på video där det  står "vi varnar för känsliga tittare"? Det kan ha med detta o göra kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:

Har du någongång sett ett sånt varning på video där det  står "vi varnar för känsliga tittare"? Det kan ha med detta o göra kanske?

Ja det har jag,men brukar ändå titta. Dom brukar dock inte vara så "läskiga". Men om jag ej klarar av brukar jag byta sida. Tror absolut inte att det har med det O göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har också det där. det betyder nog bara att man har stora ballar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller stort ägg om man är tjej då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
har också det där. det betyder nog bara att man har stora ballar.

Sjukt jobbigt.

thl*kt N.:
eller stort ägg om man är tjej då

Hahaha jadu.


   
SvaraCitera