Aviseringar
Rensa alla

varför har fula människor ingen emancipationsrörelse?


Ämnesstartare

vad tror ni


   
Citera
reben

använd ord folk fattar


   
SvaraCitera

You come here with your fancy word and expect us to understand? You've never been so wrong before.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok såhär: varför finns det feminism men inte ful-ism eller dåliga gener-ism? tror dessa grupper är mycket mer förtryckta.


   
SvaraCitera

Because fuck ugly people that's why.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:
ok såhär: varför finns det feminism men inte ful-ism eller dåliga gener-ism? tror dessa grupper är mycket mer förtryckta.

Var det dig och burg jag tog upp detta med? Vet att jag diskuterat detta iaf


   
SvaraCitera
reben

christover_bandy:
ok såhär: varför finns det feminism men inte ful-ism eller dåliga gener-ism? tror dessa grupper är mycket mer förtryckta.

aha du menar så
jävligt illa för fula tjejer


   
SvaraCitera
mynona

därför att människor inte vill beteckna sig själva som fula på allvar lika lite som vackra människor vill erkänna att de är vackra även om de vet det. 
nej jag vet inte. 
det var en spontan replik utan tanke
att definitionen av skönhet och fulhet varierar är dock sann oavsett hur pk och banal den låter och trots det faktum att vissa definitioner är så populära att de kan beskrivas som allmänna, och åtminstone för mig hjälper det att tänka så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi skulle inte tas på allvar och förlöjligas ännu mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beauty is in the eye of the beholder?


   
SvaraCitera

imafckprick:
Beauty is in the eye of the beholder?

Ugly is in the eye of the beholder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snacka inte med aset han är ett patetiskt kräk som sagt inte värd någons uppmärksamhet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att de har bra med självdistans 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: använd ord folk fattar

+1 Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy: varför finns det feminism men inte ful-ism eller dåliga gener-ism? tror dessa grupper är mycket mer förtryckta.

Menar du att feminism lyfter fram svagheter och att det därför även bör finnas andra sådana ismer?


   
SvaraCitera