Aviseringar
Rensa alla

varför har inte vuxna blöjor


Ämnesstartare

varför har inte vuxna blöjor?

Det är en fråga jag ställt mig länge,
kanske pga. att det skulle bli förmycket då men annars om vi la ner mer pengar på blöj branchen skulle nog det vara mycke skönare att ha blöja än använda toan.
t.ex. (lite dumt men ändå) på nationella proven i 9:an gäller det mycke om att gå på toa sätt på en blöja där så blir nog dem flesta tysta.
annat ex. är väl på olika jobb kan det vara väldigt störande att behöva avbryta på grund av att man är nödig.

jag la den på forum sex pga. att så många trakar ner på abdl och jag bryr mig inte men vissa vågar inte skriva inlägg på grund av det.
så ja om ni inte har något vettigt att säga så snälla stick härifrån.[confused]

//mod


   
Citera

Muljo [confused]


   
SvaraCitera

För att de allra flesta av oss inte är funtade så att vi vill gå runt i vår egna(eller någon annans heller, för den delen) avföring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som om man känner den t.ex. om man pissar blir det varmt inget mer
om du kör nummer 2 så blir det lite kladdigt men jag tror fortfarande att det skulle förenkla vardagen för många.


   
SvaraCitera

olle_95:

som om man känner den t.ex. om man pissar blir det varmt inget mer
om du kör nummer 2 så blir det lite kladdigt men jag tror fortfarande att det skulle förenkla vardagen för många.

-_-


   
SvaraCitera

Därför att dom är VUXNA.
Dvs inte ett litet barn som inte kan kontrollera sig.
och HEY, vem fan vill gå omkring med skit i brallan?
Det är allt för ofta oskönt att bara ha kallingar på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha så på grund av att dom är VUXNA menar du att du inte har läst ovanför eller fattar du inte att jag redan vet att det är bara barn som använder det men efter ett tänkande kom jag fram till att det skulle kunna funka för vuxna också.
så andledningen at inte använda blöjor för vi är ''VUXNA'' håller inte.

men det andra du sa har du någonsin testat.....
annars ska du nog inte säga så mycket


   
SvaraCitera

olle_95:

varför har inte vuxna blöjor?

för att det är äckligt, dyrt (en fördom kanske, men det är iaf dyrare än toalettbesök) och förstör miljön..?

Samt förnedrande


   
SvaraCitera

Pensionärer har det, för att de liksom småbarn inte klarar av att gå på toa själv. Om man klarar av att gå på toa av egen natur finns det ingen anledning till att ha blöja.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Samt förnedrande

DET är det väl ändå inte? Man väljer ju själv att göra det, i sin egen skit också.


   
SvaraCitera

Personligen vill jag inte ha avföring som ligger o skvalpar i byxorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det luktar skit!!


   
SvaraCitera

olle_95:

men det andra du sa har du någonsin testat

Ja, jag har väl också varit ett litet litet BARN någon gång


   
SvaraCitera

Efter tag så brukar de allra flesta människor fyllas av en elementär längtan att skiljas från sin egen avföring. [zzz]


   
SvaraCitera

Marcus Normark:

DET är det väl ändå inte? Man väljer ju själv att göra det, i sin egen skit också.

Frågan var allmänt riktad; varför folk i ALLMÄNHET inte kan tänka sig att använda blöjor.


   
SvaraCitera