Aviseringar
Rensa alla

Varför har ja så stora pupiller?


Ämnesstartare

Jag har alltid haft det men liksom varför har man det? alla andra har ju små pupiller. 
Såhär ser mina pupiller ut typ.. bild från google:


   
Citera
Ämnesstartare

beror ju på hur ljust/mörk det är? är du i ett väldigt ljust rum/ute i solen lir pupillerna små


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knarkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har jag också, vet inte varför. Normalt så anpassas ju storleken på hur mycket ljus det är runt en, men jag har nästan alltid lite större än många andra. Jämförde med folk förr, då jag trodde det var någon sjukdom eller något.
Kanske det är, fa-an vet.


   
SvaraCitera

Som bird säger men jag antar att du jämfört pupiller med andra i samma ljusförhållande.

Kan det vara så att dina tappar är mer defekta än andras så att pupillen försöker kompensera detta genom att vidgas ännu mer? Vilda spekulationer, ingen stor kunskap om ögats anatomi..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kompis har också jätte stora pupillrar men det är bara jätte sött. Det ser nästan ut som om hon har linser som gör dem större men det har hon inte! De e ju jätte gulligt! ^^


   
SvaraCitera

Det är inte så att du går runt kär hela dagarna? :))  Har hört att känslor kan påverka pupillens storlek. Endorfinerna i blodet vid förälskelse kan typ vidga pupillen..^^

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundare


   
SvaraCitera