Aviseringar
Rensa alla

Varför har man stringtrosor?


Ämnesstartare

Troskant? Nej, det köper jag inte. String visar också troskanten, om än på ett annat ställe på rumpan. Om man vill slippa troskanter finns det sömlösa trosor (ej string).

Bekvämlighet? Nej, det köper jag inte heller. Möjligtvis att man kan vänja sig själv till bekvämlighet genom att använda string upprepande gånger tills man vänjer sig vid känslan, men inte fan är det bekvämt att ha en konstant wedgie.

Så varför har man string? Jobbar inom skola, och ser ibland att även väldigt unga tjejer (10-12 år) har string. Ser också att väldigt gamla kvinnor har det då och då (40+). Och nej, jag går inte runt och tittar, men ibland är det svårt att INTE se när byxorna glider ned på rumpan och stringen blottas.

Vad är meningen med string om det inte är troskanter eller bekvämlighet?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

bekvämt, syns inte


   
SvaraCitera
Kudhos

Varför har man något på sig? För man tycker om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
bekvämt, syns inte

Tycker du det är bekvämt att ha en konstant wedgie? Och jo, det syns.

Kudhos:
Varför har man något på sig? För man tycker om det.

Självklart, men VARFÖR tycker man om det?

Det här är bara min teori och jag säger inte att det stämmer, men jag tror anledningen att stringtrosor kryper allt längre ned i åldrarna beror på just denna attityd "man får ha vad man vill" utan något som helst ifrågasättande VARFÖR man vill det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att vi vill att du ska kolla o göra en tråd om det på ngt fattigt ungdomsforum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:
för att vi vill att du ska kolla o göra en tråd om det på ngt fattigt ungdomsforum

Försök att komma med argument istället för att skoja bort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Försök att komma med argument istället för att skoja bort det.

har du en kuk för då fattar jag att du tkr det är obehagligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Tycker du det är bekvämt att ha en konstant wedgie? Och jo, det syns.

känns inte så. ja du vet ju om min troskant syns. har sömlösa eller lösa klänningar/långa tröjor så att troskanten inte syns. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen e det ju olika för alla trodde först också det skulle vara obehagligt o ba "palla ha en tråd i rumpan XD" men det e inte obehagligt ngn stans förutsatt att man har rätt storlek o de 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:

har du en kuk för då fattar jag att du tkr det är obehagligt

Nej, jag är tjej och har själv haft string väldigt ofta, men inte nu längre.

amsi:

känns inte så. ja du vet ju om min troskant syns. har sömlösa eller lösa klänningar/långa tröjor så att troskanten inte syns. 

Min poäng var att stringkanter syns precis som vanliga troskanter, fast på ett annat ställe.  Vill man slippa troskanter använder man sömlöst, men de har ingenting med string att göra. Förstår du?

s1cce:
sen e det ju olika för alla trodde först också det skulle vara obehagligt o ba "palla ha en tråd i rumpan XD" men det e inte obehagligt ngn stans förutsatt att man har rätt storlek o de 

If you say so... men på vilket sätt är det skönare än vanliga trosor då menar du? Själv tycker jag det känns som att man bara vill slita ut dem hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Min poäng var att stringkanter syns precis som vanliga troskanter, fast på ett annat ställe.  Vill man slippa troskanter använder man sömlöst, men de har ingenting med string att göra. Förstår du?

ja, förstår. fast jag har det för att slippa troskanter, bl.a. alla har ju inte ett visst plagg av samma anledning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja, förstår. fast jag har det för att slippa troskanter, bl.a. alla har ju inte ett visst plagg av samma anledning. 

Men man slipper ju inte troskanter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är visst bekvämt och jag har det rätt ofta när jag tränar. Tycker dock det är ganska så fult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Men man slipper ju inte troskanter.

de syns inte, kanten på plagget kmr ju alltid att finnas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för dom som har size large på röven e det mkt mer bekvämare med string för vanliga trosor glider bara ner eller går upp och syns som fan som tidigare nämnt men aa trosor sitter inte som klister hur röven än ser ut. plus e det bekvämare att ha ngt som tar så lite plats som möjligt för att kunna röra sig normalt


   
SvaraCitera