Aviseringar
Rensa alla

Varför hatar du hiphop?


Ämnesstartare

Tänkte sno en idé från Flashbacks forum eftersom det finns så många hiphop-haterz på UM också.

En användare på Flashback hade skrivit så här:

:

Jag hatar dom flesta rappare och hiphoppare för att dom beter sig som töntar.
Viftar med vapen, klär sig i för stora kläder, massa löjliga smycken över hela kroppen och så tror alla att dom är häftiga.

Dom sjunger gärna om hur häftiga dom är som rånar folk, deras bitches, bankrån, utger sig för att vara offer, all respekt dom tror att dom har och så vidare fast dom egentligen bara är små pojkskvättar och inget annat.

Jag hatar dom helt enkelt för att dom är så efterblivna och att dom beter sig som om dom vore något genom att klä ut sig till åtlöjen och utge sig för att vara värsta offren "kommer ifrån gettot"

Dom är faktiskt löjligare än emos.. 😛

Ungefär sådär verkar alla som hatar hiphop tänka, ganska skrattretande faktiskt. Det är inte ofta man hör att "hiphop är inte min stil bara". Ni här på UM som hatar hiphop, tänker ni som han som skrev det där inlägget eller?


   
Citera

Beror på vad det är för rytm och tempo, men oftast gillar jag inte hiphop av den enkla anledningen, rytmen tilltalar inte mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte alla Svenska "wiggas" [n]

För övrigt brukar hiphop rent textmässigt vara hjärndöd musik med ett fåtal undantag..


   
SvaraCitera

FÖR DET ÄR SÅ JÄVLA DÅLIGTÖÖ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

För övrigt brukar hiphop rent textmässigt vara hjärndöd musik med ett fåtal undantag..

Tvärtom... de låtar av 50 Cent och Lil Wayne som du hört på radion kanske är hjärndöd musik. Men det är inte riktig hiphop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den som skrev det är en idiot. Lolz, alla hiphopare är inte likadana. Dra inte alla över en kam!!!!!!!!!!!!!! Gah.

De är löjligare än Emo's? Phuffft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ps. Jag hatar inte hiphop, för att svara på frågan lixom [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte kommersiell hip-hop för att det är så grymt fånigt. Seriösare och mer underground varianter brukar kunna vara bra däremot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppskattar det inte bara :c
eller jo ibland, men oftast inte


   
SvaraCitera

Tycker inte om musiken, plus att de ser jävligt töntiga ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså. Musiken i sig tilltalar mig inte överhuvudtaget. Fruktansvärt tråkig i mina öron. Det gör att jag ogillar det. Allt det där runtomkring gör att jag hatar den : >


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naib:

Tvärtom... de låtar av 50 Cent och Lil Wayne som du hört på radion kanske är hjärndöd musik. Men det är inte riktig hiphop.

Sa ju: med ett fåtal undantag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Sa ju: med ett fåtal undantag..

Riktig hiphop finns i mängder...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naib:

Riktig hiphop finns i mängder...

Dålig hiphop finns i myyyyycket större mängder..


   
SvaraCitera

Naib:

Men det är inte riktig hiphop.

Det där gör mig så jävla arg, det är klart att det är riktigt hiphop. Sen att det är dåligt tillskillnad från mycket annan hiphop må vara en sak, men det är fortfarnade hiphop.


   
SvaraCitera