Aviseringar
Rensa alla

Varför hatar folk SD, Pegida SvP osv


Bitterfnitter: "Främlingsfientlighet" är egentligen nästan ett rasistiskt uttryck i sig, som att invandrare på nått sätt skulle vara främlingar?

Det är ju så de som är främlingsfientliga ser det?


   
SvaraCitera

för att de är xenofobiska nötter som inte kan tänka långsiktigt


   
SvaraCitera

Bitterfnitter:

Exakt. "Främlingsfientlighet" är egentligen nästan ett rasistiskt uttryck i sig, som att invandrare på nått sätt skulle vara främlingar?

Glad


   
SvaraCitera

MarcusKing:

SD är inte rasister men de är främlingsfientliga. 

Vad är det som är främlingsfientligt i SDs politik?


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Det är ju så de som är främlingsfientliga ser det?

Dvs=rasister, men det jag menar är när folk som ej är rasister använder 'främlingsfientligt' som uttryck blir ju det lite fel eftersom man då "håller med" om att invandrare skulle vara främlingar, men att de "i alla fall inte är fientliga mot främlingarna".


   
SvaraCitera

Varför är folk fientligt inställda till empatistörda och inskränkta människor?


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist: Det är ju så de som är främlingsfientliga ser det?

Men de ser inte blonda och blåögda invandrare som främlingar?


   
SvaraCitera

Bitterfnitter: Dvs=rasister, men det jag menar är när folk som ej är rasister använder 'främlingsfientligt' som uttryck blir ju det lite fel eftersom man då "håller med" om att invandrare skulle vara främlingar, men att de "i alla fall inte är fientliga mot främlingarna".

Nu tänker du lite konstigt. Med samma logik skulle jag gå med på att det är en bra idé att dela in människor i olika "raser" och diskriminera dem som tillhör de "sämre raserna" när jag kallar människor som tycker så för rasister.


   
SvaraCitera

Anledningen till att folk hatar SD är i huvudsak ignorans, okunskap och fördomar. 


   
SvaraCitera

Zodd: Men de ser inte blonda och blåögda invandrare som främlingar?

Nej? Främlingar är först och främstsåna som kommer från Mellanöstern och Afrika fattar du väl?


   
SvaraCitera

NiklasW: Anledningen till att folk hatar SD är i huvudsak ignorans, okunskap och fördomar.

Ja, sverigedemokrater är ignoranta, okunniga och fördomsfulla. Helt rätt.


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Nej? Främlingar är först och främstsåna som kommer från Mellanöstern och Afrika fattar du väl?

Varför är de främlingar? Har de människorna annat DNA eller nått?? Hänger inte med?


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Nej? Främlingar är först och främstsåna som kommer från Mellanöstern och Afrika fattar du väl?

Det är därför främlingsfientlighet och rasism är synonymt.


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Ja, sverigedemokrater är ignoranta, okunniga och fördomsfulla. Helt rätt.

Nej, vad jag menar är att den felaktiga bild du har av sverigedemokraterna troligtvis grundar sig på på ignorans, okunnighet och fördomsfullhet. 


   
SvaraCitera

Bitterfnitter: Varför är de främlingar? Har de människorna annat DNA eller nått?? Hänger inte med?

För att de har en annan kultur, annan religion och ser annorlunda ut? Behöver inte va alla tre samtidigt heller... Många SD-anhängare tycker säkert att de är genetiskt underlägsna också.


   
SvaraCitera