Aviseringar
Rensa alla

Varför hatar vi fiskar?


Ämnesstartare

Jag är typ för djurens rättigheter OSV, jag e till och med så ovanlig så jag står för växters rättigheter och äter ENDAST växter som växer ut igen ( inte socker, rotfrukt etc )

Men en sak jag stör mig på som fan är människor syn på fisk..
VARFÖR är det ingen som bryr sig om fiskar?
visst, du har kollat på hitta Nemo och du ville att fiskarna skulle klara sig ur fiskenätet, men vi har en sån psykopatisk, äcklig, ond ( om det nu finns ) syn på fiskar.

Seriöst, dom är mer kapabla till känslor än foster i magen, ändå ser jag inte kristna fanatiker skjuta med shotgun i fiske båtar.

en fisk är mer värd än ett människo foster enligt mig, och är lika mycket värd som en människa..

Många av er tycker kanske att jag är löjlig som tycker synd om fiskar vilket bevisar att människor är psykopatiska, fittungar.

Många förstår inte hur nazisterna kunde behandla judar som skräp, samtidigt som dom själva äter kött och bajsar i rent vatten..

vi är Hycklare..
Vad tycker ni?


   
Citera

Fiskar är ju lika illa, de äter andra fiskar.


   
SvaraCitera

Fiskar har minimalt små hjärnor, så whatevs.

Och vad är det för fel med att bajsa i rent vatten? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Fiskar är ju lika illa, de äter andra fiskar.

Så du ser fiskar som en förebild för att göra saker människor helt klart är betydligt bättre på att göra?
Tänka..
Däremot kan man försöka lära sig simma av dom..

Jonnybravo91:

Fiskar har minimalt små hjärnor, så whatevs.

Homo sapiens har mindre hjärnor än Neandertalare..
Who the fck cares about size.
du ska inte diskutera meningen med livet med dom, låt dom leva bara... ( ett råd inte ett kommando xD )

Jonnybravo91:

Och vad är det för fel med att bajsa i rent vatten? [confused]

säg det till dom barnen som måste gå flera kilometer för att få en hink med, inte jätte rent vatten men det renaste dom kan hitta.


   
SvaraCitera

Men fiskar glömmer bort att de har blivit illa behandlade, 2 minuters minne vettu [cheers]

Dessutom, hur hade du tänkt att vi skulle få i oss omega 3? Hmm?


   
SvaraCitera

JoElite:

säg det till dom barnen som måste gå flera kilometer för att få en hink med, inte jätte rent vatten men det renaste dom kan hitta.

Vi bor i ett land där vi kan slösa vatten utan att få dåligt samvete, varför då komma och klaga på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casablanca:

Men fiskar glömmer bort att de har blivit illa behandlade, 2 minuters minne vettu [cheers]

Dessutom, hur hade du tänkt att vi skulle få i oss omega 3? Hmm?

Är du säker på det där?
lite källor tack..
Omega 3. tabletter antar jag?
Finns la i mer än bara fisk.

Dan_the_ironman:

Vi bor i ett land där vi kan slösa vatten utan att få dåligt samvete, varför då komma och klaga på det?

bara lite sjukt..
tror dom hade blivit fett sura om dom såg det 😛


   
SvaraCitera

JoElite:

Är du säker på det där?

Nej

JoElite:

Omega 3. tabletter antar jag?

vad tror du att omega 3 tillskott kommer ifrån? [tired]
Självklart finns det i mer än fisk, men alla har inte lust att sitta och äta valnötter hela dagarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casablanca:

men alla har inte lust att sitta och äta valnötter hela dagarna.

Point made.
har alla lust att sitta och äta fisk hela dagarna då xD?


   
SvaraCitera

JoElite:

har alla lust att sitta och äta fisk hela dagarna då xD

Man behöver bara äta fisk två gånger i veckan [y]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Casablanca:

Självklart finns det i mer än fisk, men alla har inte lust att sitta och äta valnötter hela dagarna.

det finns i massa saker, den omega 3 fiskarna får i sig kommer från alger så mitt tips är att äta alger. dock visar i princip all oberoende forskning att man inte behöver fett ifrån fiskar, utan det vegetabilisk omega 3 som finns i bla. linfrön och valnötter omvandlas till rätt fettkedjor i kroppen.


   
SvaraCitera

JoElite:

Homo sapiens har mindre hjärnor än Neandertalare..
Who the fck cares about size.

Man har bara bevisat att de har haft en tjockare skalle. Det betyder inte nödvändigtvis också större hjärna i proportion till kroppens storlek.

JoElite:

du ska inte diskutera meningen med livet med dom, låt dom leva bara... ( ett råd inte ett kommando xD )

Han eller jag. Jag väljer mig själv, självisk som jag är.

JoElite:

säg det till dom barnen som måste gå flera kilometer för att få en hink med, inte jätte rent vatten men det renaste dom kan hitta.

Så du menar att om jag struntar i att skita i vatten tusentals mil från deras position, så kommer det på något sätt hjälpa deras situation?


   
SvaraCitera

internet:

mitt tips är att äta alger

jag tror jag passar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Så du menar att om jag struntar i att skita i vatten tusentals mil från deras position, så kommer det på något sätt hjälpa deras situation?

japp

Jonnybravo91:

Han eller jag. Jag väljer mig själv, självisk som jag är.


   
SvaraCitera