Aviseringar
Rensa alla

Varför ingen bedövning?


Vet ändå en tjej som fick bedövning när hon blev piercad i tungan. Var på någon studio i Stockholm, antagligen någon av de mindre.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Man måste ha utbildning för att lägga bedövning med spruta, och med salva tar det väl en stund innan huden blir bedövad? Skulle i så fall bli ganska ineffektivt.


   
SvaraCitera

Åtta:

äsch, det är bara mesar som behöver bedövning!

[cute]


   
SvaraCitera

Åtta:

Att de inte får ge injektioner och så förstår jag ju, men bara någon sorts påstrykningsbar bedövning (typ Emla) måste väl vara bättre än inget?

Det handlar om att delvis måste du ha tillstånd och utbildning för att ge bedövning. Samt att om du tatuerar dig och bedövar så drar huden oftast ihop sig, och du får inte ett speciellt snyggt resultat. Samt att du kan mycket väl, om du tatuerar köra in salvan/etc för djupt in i huden och orsaka dumheter

För att inte tala om hur färgen rinner ut och blir fäster skitdåligt.

Om man nu är rädd för smärtan, varför söker man sig då till en sån här konstform? [rolleyes]

Resultatet blir väl något i stil med;

Image


   
SvaraCitera

[n]


   
SvaraCitera

Smärtan är ju en del av grejen! Om man inte kände något så hade man ju inte blivit så nöjd efteråt. Ska man vara fin får man lida pin!


   
SvaraCitera

onödigt helt enkelt.


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur kommer det sig att inte piercare och tatuerare använder sig utav någon sorts bedövning?

för att pierca sig/tatuera sig är något självvalt, inte direkt en nödvändig operation. därför vore det idiotiskt att använda bedövning!


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

gethsemane:

för att pierca sig/tatuera sig är något självvalt, inte direkt en nödvändig operation. därför vore det idiotiskt att använda bedövning!

Smart tänkt där. Vi ska nog sluta bedöva människor som gör skönhetsoperationer, steriliserar sig eller föder barn också.

Image


   
SvaraCitera

Som sagt: det är för att emla förändrar huden och att det troligen kommer se snett ut när det går ur sen.

Dock så fick jag en bedövning när jag tatuerade bröstet senast. Någon hemlig vätska som han inte kunde få tag på i Sverige (läkemedelsreglerna är lite slappare i kina). Den var helt galen - han tatuerade utan färg lite bara, så det började blöda lite överallt. Droppade på några droppar sådant, väntade i ett par minuter och fortsatte sen. Det kändes inte _över huvud taget_ helt imba. Dock var den tokdyr sa han så att han använde den egentligen bara på revben.


   
SvaraCitera

man betalar ju för en upplevelse, och utan smärtan blir det ju inte mycket till upplevelse. [smile]


   
SvaraCitera

skulle aldrig tatuera mig utan opiater i blodet


   
SvaraCitera

Åtta:

Vi ska nog sluta bedöva människor som gör skönhetsoperationer, steriliserar sig eller föder barn också.

Ha ha ha.
De sakerna du drog upp KRÄVER bedövning. Men att pierca sig går fort, och de flesta har absolut inga problem med smärtan. Likadant med tatueringar.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

gethsemane:

De sakerna du drog upp KRÄVER bedövning.

Klart de inte gör. Tror du att alla blivande mödrar bedövar sig när de ska föda barn? Dessutom har folk opererat sig i alla tider. I bästa fall så kunde de dricka sig fulla innan.


   
SvaraCitera

NightBoy:

man betalar ju för en upplevelse, och utan smärtan blir det ju inte mycket till upplevelse. [smile]

woot? nej? Tror de flesta piercar/tatuerar sig för att få just sin piercing/tatuering, inte själva grejen att göra det.


   
SvaraCitera

Budolicious:

woot? nej? Tror de flesta piercar/tatuerar sig för att få just sin piercing/tatuering, inte själva grejen att göra det.

de flesta ja 😀 jag tog ur mitt eget perspektiv där ^^


   
SvaraCitera