Forumet - Varför jag?

Varför jag?

312 0 18
Varje gång jag börjar komma närmare någon jag gillar får jag alltid reda på att jag inte duger på nåt sätt. När jag försökt ta det där "första steget" har jag blivit kallad många saker och hört mycket ursäkter. Men sanningen är tyvärr att:
Ingen tjej vill vara med mig. Inte som vänskap, inte som relation, ingenting. Jag börjar närma mig 19 nu och börjar få lustar om att ha någon vid min sida. Antingen en kärleksrelation eller någon tjejkompis att dela med, och kunna prata med när som helst.
Är det någon särskild egenskap man behöver, eller bara tur?

Och varför vill jag ha det här så mycket att jag går in och skriver om det på detta forum?

Spana också in:

Såhär. Man ser på någon om de är människor som är trygga i sig själva eller om de är människor som får ett finger och tar hela handen.

Jag säger inte att du är det men när jag hör mina vänner som klagar på just det så tycker jag att problemet brukar vara att de mår dåligt/har dåligt självförtroende/snackar skit om sig själv och då orkar man inte riktigt vara med dem. Speciellt om det dessutom är människor som blir alltför beroende av ens vänskap, tex ringer hela tiden, smsar hela tiden eller tror att man har en vänskap efter att ha mötts tre ggr.

Mitt bästa förslag (och det är det jag följer själv) är att ta det lugnt, manfår inte bästa vänner på en natt, det tar en väldigt lång tid, och det är precis likadant med flickvänner. Ju mer du vill ha det desto mer tror jag att du kommer skrämma bort andra.

Lycka till!
anothechaos:

Och varför vill jag ha det här så mycket att jag går in och skriver om det på detta forum?

Det jag gillar med flickvänner/ tjejkompisar är att man kan prata på ett lite annat plan än vad man gör med sina vanliga kompisar. Jag gillar inte att mesa till mig vilket händer ibland och jag sitter inte direkt och pratar om nagellack med tjejer men jag upplever ofta att man kan prata om andra saker med tjejer än med killar.
Tjejer är som regel mycket mer öppna med känslor och liknande än grabbar . kanske är det som du söker?