Aviseringar
Rensa alla

Varför jakt på vargar?!


Ämnesstartare

Jakten på varg har gått lite överstyr i Sverige tycker jag. Det finns bara 300-500 vargar i vårt land. Det är väldigt synd då vargen är ett så fint djur (enligt mig i alla fall). Jag vet, vissa människor tycker det är jobbigt om deras djur blir skadade eller dödade pga vargar, men om man tänker efter så är ju vi ett större problem än vargarna, eftersom vi dödar fler vargar än dem dödar andra djur. Hur tycker ni om detta? Tycker ni vargar ska få finnas i Sverige? 


   
Citera

   
SvaraCitera

Det är framförallt ett beslut som rimligtvis bör tas i berörda kommuner/områden, av de som faktiskt påverkas snarare än att det ska lagstiftas om. Det är så jäkla lätt för oss att prata om hur fint djur det är utan minsta eftertanke.


   
SvaraCitera

rotorblad:
Det är framförallt ett beslut som rimligtvis bör tas i berörda kommuner/områden, av de som faktiskt påverkas snarare än att det ska lagstifta om. Det är så jäkla lätt för oss att prata om hur fint djur det är utan minsta eftertanke.

Precis exakt så. 


   
SvaraCitera

Det är naturligt för dem att jaga, inget vi ska bland oss in i.

Dessa bönder som påverkas kanske borde bygga bättre skydd runt sina djur.

Hatar fittor som försöker förstöra ekosystemet bara för en del människor är lata.


   
SvaraCitera

Jag har kompisar som är same och många av deras djur har blivit tagna av varg och man kan ju inte direkt bara bygga bättre skydd åt renarna


   
SvaraCitera

o alla som inte har en enda jävla aning om nåt som har med jakt o varg o göra behöver inte skriva, fakta på internet löser inte allt, hade inte människan lagt sig i så ja de ä ingen som vet hur världen hade sett ut då


   
SvaraCitera

Jag som är rädd för hundar...Rodnar Hade blivit sjuuuuukt rädd om jag stötte på en varg i skogen. 


   
SvaraCitera

släpp en varg i centrala sthlm så tycker folk inte om dom sen hahaha o dedär med att dom ä fina ä ju ett jädra argument också när man kommer ut oså ligger 20 får döda i hagen o vargen har inte ens ätit på dom, han dödar alltså bara så då äre ju mord haha omg roliga argument folket


   
SvaraCitera