Aviseringar
Rensa alla

Varför just kajak???


Ämnesstartare

Storchen84:

Ingenting är omöjligt

Image


   
SvaraCitera

Storchen84:

Jag tycker att simma verkar minst jobbigt, men det är bara jag det.

att simma en mil tar otroligt lång tid, men att paddla kajak tio mil klarar du av på en dag. plus du kan vila i en kajak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annat roligt med Google maps:

​​Vägbeskrivning för att gå till Köpenhamn från Stockholm

Dold text: De verkar ta barnsagorna om att Jesus gick på vattnet lite väl seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

men att paddla kajak tio mil

Mm, fast nu handlar det om 1 000 mil - 10 000 km sammanlagt.

internet:

plus du kan vila i en kajak

Det kan du göra om du simmar också - inte sova, men du kan vila dig - förutsatt att du kan slappna av förstås[crazy]Jag kan iafl. vila mig...

Nachac:

bild

Hahahah fan va jag skrattade, dels för bilden, och dels för att det var precis Gunde jag tänkte på när jag skrev det[bigsmile]

Rödingajävel:

De verkar ta barnsagorna om att Jesus gick på vattnet lite väl seriöst.

Hahahahahah

Vadå barnsagor? Det är ju sant, är man tillräckligt helig kan man ju gå på vatten[no-no]Det har jag gjort tuuuuuuusentals gånger[no-no]

Förresten ser jag inte vad du pratar om på din vägbeskrivning, däremot ser jag något roligt - många SJUKT onödiga resor med färja hahahah


   
SvaraCitera

Storchen84:

Mm, fast nu handlar det om 1 000 mil - 10 000 km sammanlagt.

jo, jag vet.

Storchen84:

Det kan du göra om du simmar också - inte sova, men du kan vila dig - förutsatt att du kan slappna av förståsJag kan iafl. vila mig...

risken är överhängande att du fryser ihjäl innan du hunnit fram. och är vattnet tillräckligt varmt för att inte frysa ihjäl i, blir du antagligen uppäten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Förresten ser jag inte vad du pratar om på din vägbeskrivning, däremot ser jag något roligt - många SJUKT onödiga resor med färja hahahah

Men om man söker på vägbeskrivning för att "gå" kan de ju inte räkna in båtresor! [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Men om man söker på vägbeskrivning för att "gå" kan de ju inte räkna in båtresor! [shake]

Klart de kan, det heter ju "fotpassagerare" av en anledning[crazy]

internet:

risken är överhängande att du fryser ihjäl innan du hunnit fram

Då är nog den risken störst, för även om vattnet är 25 grader varmt så drabbas du till slut av hypotermi, bara att det tar längre tid än om det är 0-gradigt.

Och det är lika omöjligt att paddla kajak, för du lär fortfarande frysa ihjäl, eller svälta ihjäl eller dö av uttorkning - såvida du inte paddlar en jättekajak som är stor nog för föda och vatten medans du paddlar dina 10 000 km, hahaha[bigsmile]

Det bästa är o ta en sån här över tycker jag:
Image
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Klart de kan, det heter ju "fotpassagerare" av en anledning[crazy]

Fusk ändå. 🙁


   
SvaraCitera

Storchen84:

Det bästa är o ta en sån här över tycker jag:

jag ska maila google och tipsa om denna farkost.


   
SvaraCitera

en revolution för vattenburen trafik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

för även om vattnet är 25 grader varmt så drabbas du till slut av hypotermi, bara att det tar längre tid än om det är 0-gradigt.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför?

Kroppen kyls fortfarande ner, men inte lika snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det bästa är o ta en sån här över tycker jag:

http://articles.cnn.com/2009-03-29/world/impact.row.atlantic_1_rower-paul-ridley...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Kroppen kyls fortfarande ner, men inte lika snabbt

Ja, jag förstår det, men varför? Om det är för att man kyls ner i allt under trettiosju grader så lär man väl ha större problem än nerkylning när har väntat så länge att kroppsvärmen inte räcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

lär man väl ha större problem än nerkylning när har väntat så länge att kroppsvärmen inte räcker

Aaaaaaaaand you lost me. Hängde inte med på ett enda ord där[confused]

Les voleurs:

länk

Det där är så win[y]


   
SvaraCitera