Aviseringar
Rensa alla

varför kallas det gnälla


mynona

ennie:

dom är ändå inte glada på riktigt.

jag tror att en del av dem är det, men ja, kanske inte alla. hur som helst finns det ingen eller få som är intresserade av att höra att man är ledsen och olycklig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jag tror att en del av dem är det, men ja, kanske inte alla. hur som helst finns det ingen eller få som är intresserade av att höra att man är ledsen och olycklig. 

nej dom mår skitdåligt men trcyker undan det och håller på med menignslösta desturktiva saker hela dagarna för att dom inte vill leva i verkligheten. lättare bara låtsas och inte göra något åt hur de egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upplever att "gnäll" är ett uttryck för lidande som inte är adekvat eller proportioneligt. Ex. om jag pratar i 1h om att en främling gav mig en negativ blick bilkön, eller att klaga högt på en konstruktion som egentligen är välgjord och uppfyller lejonparten av ens behov.

Det kan oförtjänt uppfattas som gnäll om mottagaren inte kan identifiera sig med personen som uttrycker lidandet och därför viftar bort det som gnäll.


   
SvaraCitera
mynona

ennie:

nej dom mår skitdåligt men trcyker undan det och håller på med menignslösta desturktiva saker hela dagarna för att dom inte vill leva i verkligheten. lättare bara låtsas och inte göra något åt hur de egentligen är.

men vem vill leva i verklighetenFörvirrad den är ingenting att ha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

men vem vill leva i verklighetenFörvirrad den är ingenting att ha. 

det är ändå där man hamnar, går inte flly från den hela livet. okej de går, men den försvinner inte.lättare acceptera den.


   
SvaraCitera
mynona

ennie:

det är ändå där man hamnar, går inte flly från den hela livet. okej de går, men den försvinner inte.lättare acceptera den.

Nja, det finns trots allt sätt, men det tycker jag inte är ett lämpligt samtalsämne för då går samtalet för långt. Det går hur som helst alltid att lösa saker på det ena eller det andra sättet och det är ju huvudsaken. gillar man inte verkligheten finns det alltid något sätt att göra sig kvitt nuvarande verklighet och skaffa sig en ny verklighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nja, det finns trots allt sätt, men det tycker jag inte är ett lämpligt samtalsämne för då går samtalet för långt. Det går hur som helst alltid att lösa saker på det ena eller det andra sättet och det är ju huvudsaken. gillar man inte verkligheten finns det alltid något sätt att göra sig kvitt nuvarande verklighet och skaffa sig en ny verklighet

det är farligt att trycka undan sina riktiga känslor och vad som man egentligen ty cker för mkt


   
SvaraCitera
mynona

ennie:

det är farligt att trycka undan sina riktiga känslor och vad som man egentligen ty cker för mkt

Ingen vill höra om ens riktiga känslorIcke! Och på vilket sätt är det farligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ingen vill höra om ens riktiga känslorIcke! Och på vilket sätt är det farligt?

jo jag vill. det är mitt största intresse. det är farligt ,för om man inte låtsas om dom,kanske man aldrig blir av med dom. inget förändras och blir bättre.man kanske måste må dåligt hela livet om man inte gör de


   
SvaraCitera
mynona

ennie: jo jag vill. det är mitt största intresse.

det var snällt och ovanligt

ennie: det är farligt ,för om man inte låtsas om dom,kanske man aldrig blir av med dom. inget förändras och blir bättre.man kanske måste må dåligt hela livet om man inte gör de

men man kan nog åtgärda dem utan att tala med andra om dem. åtgärda situationen och sina känslor och göra sig kvitt just den verklighet som får en att må dåligt kan man göra själv också, även om det är svårt. men vissa saker är värt ansträngningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: det var snällt och ovanligt

älskar bara saker som är på riktigt så^^

mynona:

men man kan nog åtgärda dem utan att tala med andra om dem. åtgärda situationen och sina känslor och göra sig kvitt just den verklighet som får en att må dåligt kan man göra själv också, även om det är svårt. men vissa saker är värt ansträngningen

det blir lättare för andra om man är mer öppen med det


   
SvaraCitera
mynona

ennie: det blir lättare för andra om man är mer öppen med det

tror du verkligen det? jag tror nog att det är vanligare att folk tar avstånd och känner avsmak om man på något sätt visar dåligt mående


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

tror du verkligen det? jag tror nog att det är vanligare att folk tar avstånd och känner avsmak om man på något sätt visar dåligt mående

konstigt
jag gör tvärtom


   
SvaraCitera
mynona

ennie:

konstigt
jag gör tvärtom

ja det är konstigt. om du har träffat på folk som tål det är du lyckligt lottad! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

ja det är konstigt. om du har träffat på folk som tål det är du lyckligt lottad! 

ja. kan inte ha otur med allt.


   
SvaraCitera