Aviseringar
Rensa alla

Varför kan dom inte få bo kvar i djungeln?


Ämnesstartare

Xisco:

Ge honom en iFån så kommer han aldrig vilja åka tillbaka dit!

Du som är mod borde väl vara lite seriös. GråterGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Du som är mod borde väl vara lite seriös. GråterGråter

denna kommentaren är rätt komisk med tanke på att jag skickade iväg ett PM till André angående att vara seriös Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De tror väl att de hjälper dem. 🙁
Pappan lär väl ej kunna återvända om han är väldigt sjuk dock. Kanske måste de hålla kvar sonen för att hälsoundersöka honom ordentligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kanske måste de hålla kvar sonen för att hälsoundersöka honom ordentligt?

Men jag förstår inte varför. Om han hela sitt liv levt i djungeln utan sjukvård klarar han sig väl utan det även de ca 40 åren han har kvar att leva.Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Men jag förstår inte varför. Om han hela sitt liv levt i djungeln utan sjukvård klarar han sig väl utan det även de ca 40 åren han har kvar att leva.Tardig

han kanske mådde hemskt dåligt eller ngt. men man borde ju få bestämma hur man vill leva själv ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars dem! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han måste ju få en chans att vårdas +  förstå att kriget är över och att han kan leva normalt igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: Han som endast bott i djungeln lär ju bli lagom förvirrad av samhället... Och om han vill åka tillbaka borde han väl få göra det 🙁

Hade du resonerat likadant om han hade hittats i en källare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
han måste ju få en chans att vårdas +  förstå att kriget är över och att han kan leva normalt igen

han har ju aldrig levt normalt pga var så liten när han togs 🙁
känns så grymt att det ska ske med tvång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hade du resonerat likadant om han hade hittats i en källare?

bra fråga. tkr alla som tycker det är hemskt att han ''tvingas'' tillbaka  ska tänka såhär

isola:

han har ju aldrig levt normalt pga var så liten när han togs 🙁
känns så grymt att det ska ske med tvång.

nej men han förstår ju inte vad som finns utanför skogen, eftersom hans pappa flydde i chock så har han nog blivit lärd att det är farligt där, och det är det ju inte. det är bra att han tvingas till ett normalt hälsosamt liv, sen när han har upplevt det kan han dra tillbaka dit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
han måste ju få en chans att vårdas +  förstå att kriget är över och att han kan leva normalt igen

Fast normalt för honom är ju att bo i djungeln? Sen finns  det ju såklart massa fakta som vi inte får ta del av, det kan ju vara så att dom ville bli räddade.

Nachac:

Hade du resonerat likadant om han hade hittats i en källare?

Nej, men jag tänker att djungeln är lite mer fri än en källare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: bra fråga. tkr alla som tycker det är hemskt att han ''tvingas'' tillbaka ska tänka såhär

Tumme upp

turtle: Nej, men jag tänker att djungeln är lite mer fri än en källare.

Fortfarande en isolerad plats utan social kontakt. Anledningen till att han längtar tillbaka är att han inte känner till något annat och det bekanta är tryggt. Någon som hade hittats i en källare hade resonerat likadant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Fast normalt för honom är ju att bo i djungeln? Sen finns  det ju såklart massa fakta som vi inte får ta del av, det kan ju vara så att dom ville bli räddade.

Nej, men jag tänker att djungeln är lite mer fri än en källare.

som nachac skrev så är det hans trygghet. kan ge ett bra exempel. en liten flicka hölls fånge i flera år av sina pappa och utsattes för våldtäkter av både pappan + andra män. när polisen ''befriade'' henne så gick hon ändå tillbaka till pappan och drog tillbaka anmälan, just för att det är hennes trygghet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17266373.ab

Det står att iallafall sonen, som är uppvuxen i djungeln, vill tillbaka och att dom får bevaka honom för att han inte ska rymma. Varför får han inte bo där???Förvirrad

stackaren, kan inte vara lätt med en sådan omställning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är jättetrött Rodnar men hoppas budskapet gick fram


   
SvaraCitera