Aviseringar
Rensa alla

Varför kan jag inte gråta?


Ämnesstartare

Jag är en tjej som är väldigt känslig av mig i vanliga fall, speciellt vissa dagar. Har väldigt lätt för att gråta bara av missförstånd och sådana saker.

En av de vänner som var mig närmast under hela högstadiet och även nu fast vi inte umgåtts på så länge avled hastigt i en olycka för ca en månad sedan, och jag kan inte gråta! Jag grät samma dag, jag grät på minnesstunden och jag grät på begravningen, men det är det enda. I vanliga fall skulle jag gråta lite då och då, men nu är det som att det tar stopp.

Jag förstår inte varför, det gör ont, det gör sjukt ont inuti mig, men jag vet inte om det kanske är så att jag försöker att inte förstå att hon är borta? Jag gör allt för att få fram de förbaskade tårarna, eftersom annars sitter jag bara och funderar och tänker och håller på och mår jättedåligt på det sättet istället.

Jag kollar på bilder på oss tillsammans och på bara henne, jag läser i hennes logg på facebook där alla skriver sorgliga saker, lyssnar på ledsen musik men det kommer inget.

Jag känner mig så okänslig, det känns som att jag inte bryr mig, som att folk inte tror att jag är ledsen, att jag inte tyckte om henne. Men jag gör det ju, jag vill bara skrika ut min frustration och verkligen kunna gråta ordentligt, visa att jag faktiskt mår jättedåligt.

Ursäkta mitt svammel men jag blir inte klok på det här! [sad]


   
Citera

Ja, för man måste gråta när man sörjer


   
SvaraCitera

Du kan ju visa det du skrev här för dem du vill visa att du mår jättedåligt för.


   
SvaraCitera

Du kan ju gråta, bara inte av saknad tydligen.


   
SvaraCitera

Alla har sitt sätt att hantera förluster. Och de kommer väl när de kommer helt enkelt. Bara att vänta ut tårarna.
Eller så tar du dig ett par järn, då brukar det komma ut ur tårkanalerna.


   
SvaraCitera

mopsen:

Eller så tar du dig ett par järn, då brukar det komma ut ur tårkanalerna.

eller ur knytnävarna


   
SvaraCitera

Min teori kommer säkert låta överdriven.

Du är ingen känslokall människa och du är långt ifrån hjärtlös, Om det nu är det som oroar dig. Anledningen till ''varför du inte gråter'' såhär i efterhand är troligtvis för att du är i chock.

Du är ännu i ett ''chocktillstånd'' och du har inte riktigt fattat vad som har hänt.. Det kommer ta en stund för dig att få allting att smälta in, pusselbitarna måste falla på plats.

- Du kan gärna PM:a mig om du vill.. Lycka till. [love]


   
SvaraCitera

isola:

eller ur knytnävarna

föredrar att gråta bort lösögonfransarna före våld.

VÅLDET DÖDAR, ISOLA.
VÅLDET DÖDAR ISOLA. [cry]
VÅLDET, DÖDAR ISOLA.


   
SvaraCitera

mopsen:

VÅLDET DÖDAR, ISOLA.
VÅLDET DÖDAR ISOLA. [cry]
VÅLDET, DÖDAR ISOLA.

VILL BLI SMEKT, INTE SLAGEN [cry]
VILL BLI SMEKT, INTE SLAGEN [cry]
VILL BLI SLAGEN, INTE SMEKT [cry]


   
SvaraCitera

isola:

VILL BLI SMEKT, INTE SLAGEN
VILL BLI SMEKT, INTE SLAGEN
VILL BLI SLAGEN, INTE SMEKT

det där ej det jag visade, finns skillnad i mina budskap.
och nu skall vi ej förstöra denna tråd. pusshej<3


   
SvaraCitera

mopsen:

det där ej det jag visade, finns skillnad i mina budskap.

Ville bara att du skulle veta hur du ska bete dig när vi träffas osv [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar! Nu slipper jag sitta och grubbla på det där!


   
SvaraCitera