Aviseringar
Rensa alla

Varför klär ni er som sexobjekt?


Fkpaw:
Det är bara ni som inte fattar skillnaden på att sexualisera och att objektifiera. Sexualisera behöver inte vara något dåligt. och i det stora hela inte är något dåligt, även om det är oönskat att bli det ibland/från "fel" personer.

Alla objektifierar. Trött på skitsnack.


   
SvaraCitera

8chan:

Alla objektifierar. Trött på skitsnack.

synd att du e dum i huvudet. 


   
SvaraCitera

Fkpaw:

synd att du e dum i huvudet. 

Så här brukar det låta när genusfeministerna får slut på argument, och när folk inte tror på deras amsagor.


   
SvaraCitera

8chan:

Alla objektifierar. Trött på skitsnack.

Tror du tänker för rigid bara o för svartvitt. O drar att objektifiera till sin spets istället för att använfa sunt förnuft om hur man faktiskt ser på andra.


   
SvaraCitera
nubbie

Det stör mig inte när folk tittar. Det som stör är när folk klär av mig med blicken. Stor jäkla skillnad.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd
Ämnesstartare

S3ON: De som beskriver hur vi skall gå klädda utan att få oönskad uppmärksamhet. :))

Förstår inte. Vad hindrar tjejer från att köpa slappa sköna jeans istället för supertajta par?

lurifax69: Inte alla som har problem med det, bara du som tänker så och några till.

Har observerat detta fenomen och frågar därför. Inget jag hittar på.  Väldigt vanligt i den feministiska fronten.  Ge ett par google-sökningar och du lär finna flera arga texter av tjejer/kvinnor.

rotorblad: Lösning 1: vi inför lag om tvång att bära burka. 
Lösning 2: Vi låter folk klä sig som de behagar och avstår att kalla människor för sexobjekt.

Skapade inte tråden för att alternativa finna lösningar.

Exner: Nej, du har fel.

Hur är min fråga "fel"?

Weeaboo: Problemet ligger i kvinnlig logik, där saker och ting inte nödvändigtvis följer bestämda regler utan kan ändras på vägen efter deras behag. Det är inte som att kvinnor i gemen ogillar att sexualiseras - problemet blir när fel personer står för det. Då blir det en fråga om att vara en hemsk och motbjudande upplevelse för dem. Det är ungefär som att gå till affären och personen framför dig får betala halva priset för samma vara och sedan tycka att allt är helt i sin ordning.

Än en gång slår Weeaboo huvudet på spiken!

time: Nämen hörredu.

Åsikter?


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Tror du tänker för rigid bara o för svartvitt. O drar att objektifiera till sin spets istället för att använfa sunt förnuft om hur man faktiskt ser på andra.

Man dömer folk delvis efter deras klädval och hur de ser ut. Vare sig du gillar det eller ej.


   
SvaraCitera

8chan:

Så här brukar det låta när genusfeministerna får slut på argument, och när folk inte tror på deras amsagor.

Kul at du hade en teori om det. 


   
SvaraCitera

8chan:

Man dömer folk delvis efter deras klädval och hur de ser ut. Vare sig du gillar det eller ej.

Så du tycker att döma folk är att objektifiera?


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Så du tycker att döma folk är att objektifiera?

Går du ut på stan och frågar hur folk definierar "objektifiera" så kommer du få en väldans massa olika svar, och inte det som står på Wikipedia. Om man klär som ett sexobjekt blir man behandlad därefter. Inte svårare än så.

Men tjejer kan ofta inte låta bli att klä sig tight eller utmanande därför att de hela tiden törstar efter bekräftelse. De vill känna sig sexuellt attraktiva, få blickar eller annan uppmärksamhet som bekräftar deras ungdom.


   
SvaraCitera
tkllkl

8chan: Om man klär som ett sexobjekt blir man behandlad därefter.

Hahahaha, vad fantastiskt dum i huvudet du är som bara måste försöka provocera.

Är man dum i huvudet blir man behandlad därefter. 


   
SvaraCitera
sudd
 sudd
Ämnesstartare

Fkpaw: Det är bara ni som inte fattar skillnaden på att sexualisera och att objektifiera. Sexualisera behöver inte vara något dåligt. och i det stora hela inte är något dåligt, även om det är oönskat att bli det ibland/från "fel" personer.

Så fula killar får inte ge samma blickar som heta killar?

nubbie: Det stör mig inte när folk tittar. Det som stör är när folk klär av mig med blicken. Stor jäkla skillnad.

Är det också en stor skillnad om  en ful respektive het kille gör det?


   
SvaraCitera

sudd: Förstår inte. Vad hindrar tjejer från att köpa slappa sköna jeans istället för supertajta par?

Mode, smak, intressen etc


   
SvaraCitera

sudd:

Så fula killar får inte ge samma blickar som heta killar?

Jo visst. Jag säger ju att sexualisera folk tycker jag är okej. Och att det är ni som blandar ihop det med att objektifiera vilket är fel. 

Det handlar bara om att det kan vara obekvämt att att bli det av vissa personer och kriterierna för vilka dem personerna är, är inidividuella. Men dem kan vara ytliga. det betyder inte att det är fel att attraheras av någob lr att sexualisera någon. Känns som attraktion o sexualisera går hand i hand. Men jag kanske har fel.


   
SvaraCitera

8chan:

Går du ut på stan och frågar hur folk definierar "objektifiera" så kommer du få en väldans massa olika svar, och inte det som står på Wikipedia. Om man klär som ett sexobjekt blir man behandlad därefter. Inte svårare än så.

Men tjejer kan ofta inte låta bli att klä sig tight eller utmanande därför att de hela tiden törstar efter bekräftelse. De vill känna sig sexuellt attraktiva, få blickar eller annan uppmärksamhet som bekräftar deras ungdom.

"Kära jury vad är egentligen mord? Det kan betyda så mkt. Wikipedia säger en sak. Men jag tror såhär..." 

Ska du bli advokat pojk


   
SvaraCitera