Aviseringar
Rensa alla

Varför klagar människor så mycket!?


Ämnesstartare

Anonyyym:

TYCKA SYND OM SIG SJÄLV

MEN VFN
så du menar att jag ska sörja dagligen i 1 vecka, minst, för att två somalier nere i somalien knullade och fick 3 barn med aids?????
Det är synd om dom, OK, men det fär förfan inte mitt problem.
Om jag däremo lider av depression och INSER det då ere förfan synd om mig DET ÄR SYND DÅ FATTARU?
Då har jag förfan all djävla rätt att tycka synd om mig sj.

sen behver man inte alltid va tråkig, slö och deppig för man tkr synd om sig sj, man kanske e jättego & snäll men döljer att man tkr synd om sig sj?!
Vad fan ere som är löjligt då? Det är fan allvarligare än att människor KNULLAR (dom knullar för njutning?!?!!?!?!??!?!?)/FORPLANTAR SIG
det var deras val men det var förfan inte mitt val att bli ihjälslagen och få depressioner
ALLA TÄNKER OLIKA OCH DRF ERE SRÄTT ATT TYCKA SYND OM SIG SJ[mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OK, jag överdrev men jag har inge bättre för mig e kall dag som denna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du inser inte hur mycket som är kemiskt i detta.


   
SvaraCitera

finns så många olika "versioner" av att klaga. det finns dem som bara målar fan på väggen och är allmänt pessimistiska och hittar fel i precis allting, det är fan bland det värsta som finns, snacka om energitjuvar. sen att man muttrar om att det är för kallt på vintern och sen för varmt på sommaren är ju en annan grej. samtidigt kan jag störa mig otroligt på folk som ALLTID, 365 dagar om året, är så förbannat jävla glada att det bubblar ur öronen på dem. har man vaknat lite på fel sida en dag får man räkna till tio för att inte lappa till människan som sitter och hoppar på stolen. det är inte mänskligt att aldrig klaga, aldrig vara lite butter, men jag tycker absolut att man ska försöka se det ur en positiv synvinkel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Du inser inte hur mycket som är kemiskt i detta.

nej,

detberorpå:

Om jag däremo lider av depression och INSER det då ere förfan synd om mig DET ÄR SYND DÅ FATTARU?

Att vara deprimerad är ett VAL. Enligt mig är det ett val. Du tycker nog att det låter jättekonstigt, men det är min tro.

puckoboll:

samtidigt kan jag störa mig otroligt på folk som ALLTID, 365 dagar om året, är så förbannat jävla glada att det bubblar ur öronen på dem.

Ja, man kan ju inte vara glad hela tiden. Jag är inte glad hela tiden, men jag försöker ändå tänka positivt hela tiden. Jag mår bättre då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att det är enkelt och alternativet är omöjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Att vara deprimerad är ett VAL.

Nej, att visa att man är deprimerad är ett val -.-

Anonyyym:

Enligt mig är det ett val.

Det är som att säga att man väljer att nysa[crazy]


   
SvaraCitera

för att vad ska man annars göra när man mår skit
?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

för att vad ska man annars göra när man mår skit

göra saker som får en att må bättre.

detberorpå:

Nej, att visa att man är deprimerad är ett val -.-

Som sagt, enligt mig är det ett val. Jag kan inte se det på nåt annat sätt.


   
SvaraCitera

Hakuna matata:

Oh the irony[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Som sagt, enligt mig är det ett val. Jag kan inte se det på nåt annat sätt.

Förklara på vilket sätt det är ett val


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Förklara på vilket sätt det är ett val

Jag anser att man har ett val vad det än gäller (förutom i extrema fall såsom hjärntvätt) Annars har man alltid ett val. Enligt mig väljer man att vara deprimerad för att man inte orkar ta itu med sina problem. Ens högsta önskan är att bli lycklig, men man väntar på att någon, eller något, ska göra jobbet åt en eftersom man är helt slut. Faktum är att man måste göra det på egen hand,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Enligt mig väljer man att vara deprimerad för att man inte orkar ta itu med sina problem.

whaaaaaaaaaat? 😀
vet du ens vad depression innebär?

Anonyyym:

Ens högsta önskan är att bli lycklig, men man väntar på att någon, eller något, ska göra jobbet åt en eftersom man är helt slut.

Påstår du att ALLA psykopater (eller folk med psykiska störningar) kan hjälpa sig sja och samtidigt orka leva?[crazy]


   
SvaraCitera

Jag hatar när folk också påstår att man klagar när man inte gör det. Alltså personer som klagar på att andra klagar, när de i själva verket inte gör det. Har märkt att det är något psykologiskt fakum bakom detta, måste vara projektion. Folk som har en tendens att klaga på andra människor, projicerar jämt på andra.

Jag kan säga såhär när jag går ut med en kompis "Var ganska kallt ute nu, kallare än igår." vilket inte är att klaga utan att vara social á konversera. Men vissa verkar tolka detta som att jag säger "FAN VAD KALLT DET ÄR UTE! Jag vill gå in och värma mig, helvete vad jag hatar kyla!". Vad ska man göra när folk projicerar? Går ju inte säga något emot dem för att de envist tror att alla klagar.


   
SvaraCitera

fett sköj å whina ju


   
SvaraCitera