Aviseringar
Rensa alla

Varför kommunsim är bäst!


Ämnesstartare

Ifall det var kommunsim i sverige hade alla haft det lika [surprised], då hade vi inte haft en massa människor i rosengård som slåss och alla skulle ha lika mycket pengar. varför har vi inte kommunsim?


   
Citera

havsanemon:

alla skulle ha lika mycket pengar.

feeeel alla skulle ha lika LITE pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommunism [crazy]


   
SvaraCitera

[zzz][ops][n][y][no-no][party][bigcheers][cheers][love][tired][blush][mad][tard][chocked][censur][surprised][cute][confused][rolleyes][cool][badgrin][shake][cry][sad][crazy][wink][bigsmile][smile]


   
SvaraCitera

För att människor inte vill vara bundna till något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför det?


   
SvaraCitera

Människan är inte mogen nog för kommunism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, men seriöst nu, det finns ingen logisk anledning till att kommunism inte skulle vara ett mål att sträva efter. att vissa är för trångsynta/hjärntvättade för att förstå det tycker jag är synd.


   
SvaraCitera

Det finns ingen logik med kommunism.


   
SvaraCitera

Bara folk som inte fattar något tycker kommunism låter som en bra idé [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är tydligt att nyliberalism och fri marknad leder till orättvisor. klyftorna i sverige tycker jag är onödiga att ta upp då det är en klyfta mellan rik/väldigt rik och därför irrelevant. att tillsammans kämpa för ett hållbart samhälle är viktigt och därmed nödvändigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med hållbart menar jag inte miljöneutralt, tror inte på skiten. men att naturresurser tar slut är ett faktum och att vi i västvärlden då suger åt oss dessa är helt sjukt.


   
SvaraCitera

havsanemon:

att vissa är för trångsynta/hjärntvättade för att förstå det tycker jag är synd.

att vissa är för trångsynta/hjärntvättade för att förstå att världen alldrig kommer bli rättvis tycker jag är synd[wink]


   
SvaraCitera

havsanemon:

nej, men seriöst nu, det finns ingen logisk anledning till att kommunism inte skulle vara ett mål att sträva efter.

det finns ingen logik vid att sätta pengar som ett mål att sträva efter.


   
SvaraCitera

Förmodligen för att det är för svårt att stava till. [smile]


   
SvaraCitera