Aviseringar
Rensa alla

Varför man ska vara snäll


Ämnesstartare

När man är snäll så mår man bra.

När man är snäll så mår andra bra.

När man är snäll så blir livet lättare.

Lättare för att man inte behöver ha dåligt samvete för att man inte har varit så snäll som man kunde ha varit. Så även om det krävs ansträngning och medveten vilja så blir livet lättare för att man vet att man är snäll.

Man ska börja med att vara snäll mot sig själv, då blir det lättare att vara snäll mot andra.

När man är snäll mot andra så är de ibland snälla tillbaka, då blir båda glada.

När båda är glada kan man sprida glädjen till ännu fler, och så blir ännu fler glada.

Det är superbra!

Men det är helt ok även om folk inte är snälla tillbaka, det är som att så små frön. Små frön av snällhet som växer en vacker dag när det finns plats.

Det kan vara svårt att vara snäll mot sig själv om man inte är van. Det viktigaste är att man börjar, och tar ett steg i taget framåt och aldrig slutar.

Vissa människor blir rädda när man är snäll, det är ok. De kanske skäller på en eller talar om för en att man är naiv och oresonlig, det är också ok.

Det är deras sätt att säga att de inte har lärt sig vara snälla mot sig själva än.

Var extra snäll mot dem!

Och kom ihåg att snällhet alltid är rätt, oavsett vad någon annan säger. Våga stå på dig!

Du kanske undrar hur man ska veta vad som är snällt eller inte. Det är enkelt, bara sluta låtsas som om du inte redan visste. Eller börja låtsas som om du alltid har vetat, vilket som.

Det var allt.

Ha det bra!

Kram!


   
Citera

Man kan också vara elak ibland[smile]

Puss!


   
SvaraCitera

spelar inga roll ändå ingen som bryr sig


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera

Jag är mest snäll för att slippa bli förnedrad av dem jag har varit elak mot sen när det visar sig att de egentligen är gudar eller nåt.


   
SvaraCitera

Aa, fast man får inga tjejer.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Aa, fast man får inga tjejer.

[y][y][y][y][y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan också vara elak ibland
-- Lille_Marx

Helt onödigt, skärp dig!

spelar inga roll ändå ingen som bryr sig
-- OF 5

Jag bryr mig! Har du ingen som bryr sig i din närhet så får du börja själv!

Börja vara snäll mot dig själv idag, lovar att det kommer kännas bättre.

Nu kanske du undrar vad det betyder att vara snäll mot sig själv?

Att göra det som känns rätt.
Att inte lyssna på människor som kritiserar och klagar (inklusive dig själv).
Att våga säga ifrån.

Börja med en gång!

Jag är mest snäll för att slippa bli förnedrad av dem jag har varit elak mot sen när det visar sig att de egentligen är gudar eller nåt.
-- Ending Jon

Det är inte att vara snäll. Det är att undvika ta ansvar.
Om du hade varit snäll från början hade du inte kunnat bli förnedrad av någon, det vet du och därför bestraffar du dig själv genom att "vara snäll för att slippa bli förnedrad".

Skärp dig och sluta tramsa!

Var snäll istället.

Aa, fast man får inga tjejer.
-- Ricochet

Du blandar ihop att vara snäll med att vara en dörrmata. Att vara snäll är att stå för det som är rätt, inte att hålla med och "gå med strömmen".
Snälla tjejer får man om man är snäll och inte håller på och flyr undan när man egentligen vet att man kunde varit snällare.

Kram på er alla! [love]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

Usch vilken bögig tråd[shake]


   
SvaraCitera

kebu12:

Usch vilken bögig tråd[shake]

passar dig då [crazy]


   
SvaraCitera

Angelize:

passar dig då

vet jag väl redan, är ju därför som jag är i den[blush]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar


   
SvaraCitera

Dan Elis:

Snälla tjejer får man om man är snäll och inte håller på och flyr undan

Det stämmer kanske i två av fyrtiotre fall, resten vill att man ska vara elak ibland för "upprätthållandet av spänning". Det är en sjuk värld vi lever i. Det är en sjuk värld.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera