Aviseringar
Rensa alla

Varför mår så många dåligt, och inte jag?


Ämnesstartare

Hejhej. Har tänkt på en sak.. Hur kan det vara så att så fruktansvärt många ungdomar idag mår dåligt? Eller i alla fall har massa komplex osv? Jag har inget av dessa. Varför? Jag har aldrig mått dåligt, asså såklart det är
jobbigt att göra läxorna osv men asså inget allvarligt eller stort. Varför mår ni dåligt? Eller varför mår ni bra? Dessutom lägger ju varenda jävel ut på instagram massa bilder med quotes om hur dåligt de mår. Spyr på uppmärksamhetsbarn. Men fof, varför? 


   
Citera

du kanske inte har varit med om så mycket motgångar än bara, men de kommer säkert.  


   
SvaraCitera

Varför mår du bra?


   
SvaraCitera

eller hur, varför mår man dåligt?


   
SvaraCitera

det är ju väldigt bra att du mår så och aldrig haft några större problem. 


   
SvaraCitera

zxcvbnm:Spyr på uppmärksamhetsbarn. 

varför är det så fel att vilja ha uppmärksamhet? alla behöver det och vissa kanske får för lite av det. 


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Det är väl bara att vara glad över det.


   
SvaraCitera

En del är känsligare än andra och tänker kanske inte i rätt banor utan gräver sig djupare i sin skit än dom som inte tar åt sig eller inte har lika dåliga förutsättningar i livet ^^ 


   
SvaraCitera
Lounge

Kanske därför du har fötts med en genetik som har mindre risk att utveckla ångestsjukdomar, t.ex. Grattis!


   
SvaraCitera
reben

zxcvbnm: Dessutom lägger ju varenda jävel ut på instagram massa bilder med quotes om hur dåligt de mår.

vet iof inte hur gammal du e men e nån del av att bli vuxen att fatta att livet faktiskt e 1 helvete o handlar om att hitta sina egna genvägar att göra det hanterbart. 

hoppas du får fortsätta må bra
försök dock va lite mer öppensinnad eller något mot dom som inte mår så bra som du. 


   
SvaraCitera

zxcvbnm: Hejhej. Har tänkt på en sak.. Hur kan det vara så att så fruktansvärt många ungdomar idag mår dåligt? Eller i alla fall har massa komplex osv? Jag har inget av dessa. Varför? Jag har aldrig mått dåligt, asså såklart det ärjobbigt att göra läxorna osv men asså inget allvarligt eller stort. Varför mår ni dåligt? Eller varför mår ni bra? Dessutom lägger ju varenda jävel ut på instagram massa bilder med quotes om hur dåligt de mår. Spyr på uppmärksamhetsbarn. Men fof, varför?

Några orsaker kan vara: Genetik som ger känsligare nerver/psyke, svår uppväxt, svårt liv med många och/eller svåra dödsfall inom den nära kretsen, egna sjukdomar man får kämpa med o.s.v.

Jag är dock helt med dig att det finns människor som tar på sig offerkoftan lite för ofta för då får de mycket uppmärksamhet. Det är oftast ett rop på hjälp och är fullt naturligt. Mår man uselt vill man att andra ska stödja och visa sympati och omtanke.


   
SvaraCitera

reben: vet iof inte hur gammal du e men e nån del av att bli vuxen att fatta att livet faktiskt e 1 helvete o handlar om att hitta sina egna genvägar att göra det hanterbart.

+1 Det är en utmärkt och realistisk beskrivning av livet!


   
SvaraCitera

reben: vet iof inte hur gammal du e men e nån del av att bli vuxen att fatta att livet faktiskt e 1 helvete

Tycker inte jag kan hålla med. Det är jobbigt ibland men när man väl är vuxen är ju saker och ting så mycket enklare. Tycker inte att man behöver ha mått dåligt för att växa uppTumme upp


   
SvaraCitera

aristoteles: Tycker inte jag kan hålla med. Det är jobbigt ibland men när man väl är vuxen är ju saker och ting så mycket enklare.

Jo men man inser också att världen och existensen är mycket värre än man trodde när man var barn och levde i en Disneyvärld...

aristoteles: Tycker inte att man behöver ha mått dåligt för att växa upp

Jag upplever inte att hon menade så eftersom det inte stod så.


   
SvaraCitera

Razor: Jag upplever inte att hon menade så eftersom det inte stod så.

Att bli vuxen handlar om att fatta att livet är ett hellvete. Det är vad jag inte håller med om, ville förtydliga detta eftersom du inte verkade förstå.


   
SvaraCitera