Aviseringar
Rensa alla

Varför måste man älska sig själv innan någon annan kan älska en?


Anura: Varför

Jag undrade också det förut, men har börjat inse vad folk menar nu när jag är med om det. Jag kan inte förstå hur någon kan älska mig och därför sabbar det hela förhållandet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hoppas jag lär mig att älska mig själv snart iaf :p


   
SvaraCitera
reben

asså min mamma säger iaf att hon älskar mig o ändå hatar jag mig för det mesta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eeh, det är en myt. Man kan således lägga all energi på att älska den andra person1 ist.


   
SvaraCitera
reben

Gruvan:
Eeh, det är en myt. Man kan således lägga all energi på att älska den andra person1 ist.

men de kan va asdåligt för då kan man göra massa dumma saker mot sig sj för att glädja den andra ^_________^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: men de kan va asdåligt för då kan man göra massa dumma saker mot sig sj för att glädja den andra ^_________^

Mm, det är nackdel1 Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att de flesta människor älskar sig själv, annars skulle de inte kämpa så för att överleva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den "klyschan" är väl lite dåligt formulerad egentligen. Handlar väl snarare om att det är svårt att godta att någon annan kan tycka att man är bra om man själv inte tycker det. 

Älska sig själv kanske man inte behöver göra fullt ut, men åtminstone ha lite självacceptans. 


   
SvaraCitera

Har snarare hört att man måste älska sig själv för att älska andra. Tror inte nåt förhållande är hållbart om ena parten mår kroniskt skit och hatar sig själv liksom. 


   
SvaraCitera