Aviseringar
Rensa alla

varför mobbar ni?


Ämnesstartare

när jag gick i 7-9 var det en tjej som blev mobbad.... jag pratade med henne och lärde känna henne, hon var lite annorlunda, dåliga kläder, dålig hygien, men hon var snäll och jag ville bara henne väl... mina andra vänner hacka på mig å sa "hur fan kan du prata me henne"... jag hatar mobbning.. jag har aldrig blivit mobbad, men däremot utfryst... å de är förjävligt.... jag bytte gymnasielinje pga utfrysning... å den nya skolan ja börja på va suverän, gick hästlinjen, lärde känna nytt folk, ingen mobbning på den skolan inte, alla var vänner liksom 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

och vad var haken?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skall inte frysa ut någon. Ser man någon som ofta är själv så är det självklart att man skall få den personen att vara med. Då känner man sig mer som en respekterad person..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är verkligen trist att det är så lätt att frysa ut den som avviker. Istället kanske det vore en idé att fråga om den här tjejen vill hänga med och shoppa kläder t.ex. Det behöver ju inte vara så att man går till dyra affärer, hon kanske har dåligt med pengar. Men kika runt på second hand kanske?

Eller bara inkludera henne i samtalen på rasterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att dom är fula, svaga, äckliga, luktar, inte passar in, slagvänliga, har glasögon, är av underlägsen ras, tjocka, mindre värda.

Tja, några av dom anledningarna,a grund och botten så förtjänar dom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Garm1:

För att dom är fula, svaga, äckliga, luktar, inte passar in, slagvänliga, har glasögon, är av underlägsen ras, tjocka, mindre värda.

Tja, några av dom anledningarna,a grund och botten så förtjänar dom det.

Det är inte så många som blir över när man räknat ut alla som inte duger, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartsmurfan:

Det är inte så många som blir över när man räknat ut alla som inte duger, eller hur?

Men jag är en av dessa, resten skall trackaseras och misshandlas.


   
SvaraCitera

Garm1:

För att dom är fula, svaga, äckliga, luktar, inte passar in, slagvänliga, har glasögon, är av underlägsen ras, tjocka, mindre värda.

Tja, några av dom anledningarna,a grund och botten så förtjänar dom det.

det är ju i vår natur att utfrysa dom som är en börda för flocken, elelr som inte ger nånting till den = mobbning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TwiZtah:

det är ju i vår natur att utfrysa dom som är en börda för flocken, elelr som inte ger nånting till den = mobbning.

Just vad jag sade.


   
SvaraCitera

Garm1:

Just vad jag sade.

och jag klargjorde det.


   
SvaraCitera

TwiZtah:

det är ju i vår natur att utfrysa dom som är en börda för flocken, elelr som inte ger nånting till den = mobbning.

Enkelt att skydda sig bakom "det där är vår natur"
Vi skiljer oss en hel del ifrån djuren.


   
SvaraCitera

wolfpac:

Enkelt att skydda sig bakom "det där är vår natur"
Vi skiljer oss en hel del ifrån djuren.

nej, vi har ett sinne för empati och lite högre kognitiv förmåga. mer än så är det inte, det mesta du gör är för att naturen har gjort det så. varje gång du äter äter du för att överleva för att kunna ha barn för att ha en försäkring om att dina gener kommer gå vidare.

igentligen är våra instinkter det vi tänker med, inte konstigt att killar då tänker med kuken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ITT: BAAAAAAAWWWWWW


   
SvaraCitera

TwiZtah:

nej, vi har ett sinne för empati och lite högre kognitiv förmåga. mer än så är det inte, det mesta du gör är för att naturen har gjort det så. varje gång du äter äter du för att överleva för att kunna ha barn för att ha en försäkring om att dina gener kommer gå vidare.

Jotack jag har också läst biologi, men vi kan sluta mobba varandra, det är det det handlade om.


   
SvaraCitera

Att mobbas är bra, då får cpna en chans att ändra på sitt beteénde så de blir normala.


   
SvaraCitera