Aviseringar
Rensa alla

Varför ökar SD trots skandalerna?


För att det finns jävligt mycket korkat folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Försvarat och försvarat han har gått "dom är rasister dom skall inte få uttala"-sig tänket och menat att det är oseriöst, karln har aldrig varit sverigedemokrat.

Jag menar inte att han varit sverigedemokrat. Jag syftar på att han tidigare har sagt att dem inte är rasister. Men jag försöker dock inte svartmåla honom för det. Jag trodde också att dem hade ändrat på sig ett tag. Jag tycker bara att han borde ha tillräckligt med stake för att skriva det i krönikan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

I dessa svåra tider rådfrågar vi förstås den store Jan:

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur kommer samhället att se ut om några år då? Kommer SD att klassa in människor i svenska och invandrargrupper?

Beror på vad du menar. SD kommer bara att få röster så länge som dem andra riksdagspartierna inte vågar ta tag i invandringspolitiken. Förr eller senare så kommer dem att göra det och då kommer SD att vara onödigt. Jag tror att dem kommer vara borta om 20 år.


   
SvaraCitera
mynona

dazed:

Sant, många jag träffat som varit sverigedemokrater är vanligtvis av åsikten att politiker är skit ungefär och skulle kanske inte rösta annars.

Jo jag vill mena det

Jag har träffat sd:are som inte ens är intresserade av invandrarfrågor öht utan bara vill "röra om i grytan" bland de etablerade politikerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Beror på vad du menar. SD kommer bara att få röster så länge som dem andra riksdagspartierna inte vågar ta tag i invandringspolitiken. Förr eller senare så kommer dem att göra det och då kommer SD att vara onödigt. Jag tror att dem kommer vara borta om 20 år.

Dom kommer aldrig ta upp det och sedan så är det mer SD väljare vill. Dom vill ju att all invandring skall stoppas. 90 % iaf. Sedan att invandrare skall skärpas och andra regler. T.ex. SD'are ser inte invandrare som födda i Sverige som svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Jag menar inte att han varit sverigedemokrat. Jag syftar på att han tidigare har sagt att dem inte är rasister. Men jag försöker dock inte svartmåla honom för det. Jag trodde också att dem hade ändrat på sig ett tag. Jag tycker bara att han borde ha tillräckligt med stake för att skriva det i krönikan.

Se detta så får du lite klarhet tror jag:
http://www.expressen.se/nyheter/jan-guillou-jimmie-akesson-en-cool-katt/
Ganska färskt.

mynona:

Jo jag vill mena detJag har träffat sd:are som inte ens är intresserade av invandrarfrågor öht utan bara vill "röra om i grytan" bland de etablerade politikerna.

Jo så är det definitivt, är förstås lätt att avfärda all sverigedemokrater som efterblivna men den generaliseringen håller inte fullt ut även om den ända riktigt skärpta verkar Jimmie själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jo så är det definitivt, är förstås lätt att avfärda all sverigedemokrater som efterblivna men den generaliseringen håller inte fullt ut även om den ända riktigt skärpta verkar Jimmie själv.

Fast fortfarande konstigt att folk blir dummare varje år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast fortfarande konstigt att folk blir dummare varje år.

Nja finns mer och mer att vara missnöjd över och då ökar missnöjespartierna som kommer med förenklade förklaringar och "lösningar". I det stora hela så är det inte så dock, om du går 70 eller bara 20 år tillbaka i tiden var det mycket värre om man pratar om just främlingsfientliga dumheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl.a för att det tidigare inte funnits någon riktig opposition för dem som innehar delar av de åsikter SD som parti har. De tar upp problem vanligt folk kan associera med. Ökad ottryghet, nedmonterad välfärd, arbetsbrist. Sånt som enkelt kan förklaras med den invandringspolitik vi fört under en längre tid. Och då spelar ett par osmakliga snapsvisor eller järnrör hit och dit inget större.


   
SvaraCitera

Rudolf kügersmatter:

vanligt folk

Fast SD är ju en ganska avvikande homogen grupp av arbetslösa unga män med låg ubildning. Knappast ett tvärsnitt av Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rudolf kügersmatter:

Sånt som enkelt kan förklaras med den invandringspolitik vi fört under en längre tid.

För enkla förklaringar brukar ha rätt inom politiken? Det finns en anledning till att det finns hundratals stridande ideologier, ekonomiska teorier osv. Den enkla förklaringen/lösningen existerar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

om du går 70 eller bara 20 år tillbaka i tiden var det mycket värre om man pratar om just främlingsfientliga dumheter.

Hurdan var det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Fast SD är ju en ganska avvikande homogen grupp av arbetslösa unga män med låg ubildning. Knappast ett tvärsnitt av Sverige.

Fast många som har röstat på moderaterna och socialdemokraterna börjar nu rösta på SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hurdan var det då?

På trettiotalet hade du tex det rasbiologiska institutet i Uppsala vilket du säker hört om och på 80-90-talet hade du skinheads och BSS. Några skåningar i dressmankostymer som lämnar i någon fruktlös motion i halvåret är i det sammanhanget en piss i Mississippi.


   
SvaraCitera