Aviseringar
Rensa alla

Varför plankar ni?


Ämnesstartare

Pg.a att jag är allmänt less och för att de höjt priserna på årsbusskort från 900 till 1050 till 1100 till 1500 nu i höst så tänkte jag börja planka.

Hur gör ni för att planka, har ni åkt fast någon gång, och hur dyrt var det?

Plankar ni av ideologiska skäl eller bara för att spara pengar? Vill ni som plankar att det ska vara gratis att åka kollektivt?

ÄNDRAT 2009-07-30 19:14
Läs gärna den nya tråden om plankning


   
Citera
Ämnesstartare

Har redan plankat flertalet gånger, men i luleå har vi ett krångligt system vilket gör det ganska omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plankar mest för att jag fan inte har råd. Har aldrig åkt fast. Det kostar 800 spänn (tror jag) att göra det.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Naturligtvis gör jag rätt för mig själv. Däremot åker jag sällan med kollektivtrafiken. Föredrar att cykla, både billigare och bättre för hälsan och går faktiskt även relativt ofta fortare.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Vill ni som plankar att det ska vara gratis att åka kollektivt?

Är det inte mer eller mindre teoretiskt omöjligt med gratis kollektivtrafik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Pappa betalar.
[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Mamma betalar. Men det hade gott och väl kunnat vara billigare.


   
SvaraCitera
kachin

plankat någon enstaka gång.
tycker det ska vara billigare.
gjorde av med över 200 kr på två dagar (egentligen skulle det ha kostat 4*25 kr) men västtrafik har ju nåt nytt biljettsystem, som inte funkar så jättebra. gick inte att stämpla rätt på bussen.
efter det planka jag hem från gbg en gång, tyckte västtrafik redan fått mina pengar :p annars betalar jag. åker inte buss/tåg så fruktansvärt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Jobbigt att planka på bussarna och tycker synd om spärrvakterna när jag någon gång plankat D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Är det inte mer eller mindre teoretiskt omöjligt med gratis kollektivtrafik?

Hurdå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Plankar, vill att det ska kosta (Du röstade på detta alternativ)

Ibland, när det är lätt, för att det är billigare än att betala. Hur menar du att det skulle vara gratis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jo det borde vara billigare. Minns ett tag när alla engångsbiljetter kostade 10 kr, det var tider det.


   
SvaraCitera
Papper

Anarkandi:

Plankar inte. (Du röstade på detta alternativ)

Även om jag skulle betala för kortet själv så skulle jag inte planka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hurdå?

var ska alla tåg/busschaufförer få sin lön ifrån och hur ska dem reparera tågen och bussarna när dem går sönder???[rolleyes]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hurdå?

I Sverige bör väl flera tusen människor jobba inom kollektivtrafiken, tror du verkligen att du kan få så många människor att jobba helt ideellt?

Hitta mekaniker som lagar de olika fordonen gratis och själva står för kostnaden för reservdelarna?

Hitta företag som sponsrar med energikällor så att vi får dem gratis (bensin, disel, el eller vad de nu drivs av).

Osv osv osv....


   
SvaraCitera