Aviseringar
Rensa alla

Varför prata om allt det som en gång ännu inte var?


Ämnesstartare

Vi vill alltid ha mer. Oavsett om det gäller halsen, hjärtat eller till och med spjutet. Vi ska alltid låta klådan förintas av hjärtat i dess värme av döden. Allt kommer aldrig överge en undersåte till det vi kallar allt. Allt vill aldrig ge dig allt. Vilket är väldigt logiskt med tanke på alla som allt alltid kommer att överge.
Vi ska inte bara se detta som en utmaning, någonting vi kan göra något av. Allting går att förbrukas, då allt inte vill ha kvar det vi en dag som denna ännu inte sett.
Vi måste prata om detta. Inte hålla käftarna stängda. Vi måste öppna dem. Vi måste öppna upp till världen och låta världen se vad vackert det blir när vi beger oss.

Vi kan ha en känsla av kärlek, men det måste inte vara så, då alla vill ha allt med sig.

Det finns många ord som kan bygga upp ett liv. Ett liv fullt av kärlek och förtret. Ett liv av ondska och hästar. Men vi får aldrig ta det förgivet.

Allt kommer bygga dig en dag. Vi kommer ta oss ur det vi kallar paradiset. Men inte bara det, med all tro på allt vi gör vill vi ta oss ner. Ner i döden. Som alla vet kommer döden att ta oss en hemsk dag. Men den dagen behöver inte vara hemsk.

Då vi kan göra något av allt.

Så ta nu inte ditt liv på allvar, för allt kommer inte byggas upp av dig.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Antingen var det väldigt djupt eller bara svammel. Jag förstod ingenting. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Antingen var det väldigt djupt eller bara svammel. Jag förstod ingenting. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väl talat, yngling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Antingen var det väldigt djupt eller bara svammel. Jag förstod ingenting.

Varför skulle jag 'svammla'? Jag försöker bara förmedla mina känslor.

Unexpected:

Malachi: Antingen

SUKOF:

Väl talat, yngling.

Tack, gamling. 20 år? Topless? vad tänkte du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narcissistic:

20 år?

18.

Narcissistic:

Topless?

Inte vid detta tillfälle.

Narcissistic:

vad tänkte du?

Jag tänkte faktiskt på boken jag för tillfället läser; Tärningsspelaren av Lucius Rhinehart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

18.

Då är du en vuxen man.

SUKOF:

Inte vid detta tillfälle.

Men du har haft dina dar och ditt liv går i ett SUKOF stuk?

SUKOF:

Jag tänkte faktiskt på boken jag för tillfället läser; Tärningsspelaren av Lucius Rhinehart

Det är en bra bok att dra paralleller till, gällande detta då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narcissistic:

Varför skulle jag 'svammla'? Jag försöker bara förmedla mina känslor.

Texten tycktes mig ganska obegriplig. Känslor är förståss sällan förståeliga, det kan jag förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narcissistic:

Då är du en vuxen man.

Snarare kvinna, men man går lika bra.

Narcissistic:

Men du har haft dina dar och ditt liv går i ett SUKOF stuk?

Jag skulle personligen hävda det, ja.

Narcissistic:

Det är en bra bok att dra paralleller till, gällande detta då.

Absolut. Du har läst den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska vilja ha mer.;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Texten tycktes mig ganska obegriplig. Känslor är förståss sällan förståeliga, det kan jag förstå.

Du verkar ändå ha ett djup inom dig.

En del tycker att jag är lite weird, men jag har högt iq vilket får mig att tänka konstiga tankar. Inte alltid så kul att bli missförstådd..

SUKOF:

Snarare kvinna, men man går lika bra.

Precis! Så varför påpeka?

SUKOF:

Jag skulle personligen hävda det, ja.

Jag hade rätt.. like always.

SUKOF:

Absolut. Du har läst den?

Såklart. Eller allting är inte självklart, men jag läser mycket. Och denna boken är väldigt djup ^^ Fast det beror alltid på hur man ser det i och med att allt är subjektivt och relativt.

spindelnätaren:

man ska vilja ha mer.;)

Du förstår mig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narcissistic:

En del tycker att jag är lite weird, men jag har högt iq vilket får mig att tänka konstiga tankar. Inte alltid så kul att bli missförstådd..

Det är inte konstiga tankar, utan annorlunda tankar. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narcissistic:

Precis! Så varför påpeka?

Enligt vad jag förstått är kvinnor utan grotesk lem mellan benen, men har istället två fettberg på bröstkorgen. Jag har lärt mig vissa skillnader och ville givetvis briljera inför dig.

Narcissistic:

Såklart. Eller allting är inte självklart, men jag läser mycket. Och denna boken är väldigt djup ^^ Fast det beror alltid på hur man ser det i och med att allt är subjektivt och relativt.

Så vad anser du om tärningslivet? Skulle du tänka dig att helt skänka dig själv till tärningens vilja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Det är inte konstiga tankar, utan annorlunda tankar.

Konstiga. Min psykolog sa det. Men han är inte på min nivå.

Högmod är det absolut värsta.

SUKOF:

Enligt vad jag förstått är kvinnor utan grotesk lem mellan benen, men har istället två fettberg på bröstkorgen. Jag har lärt mig vissa skillnader och ville givetvis briljera inför dig.

Mhm, det är sådana som dig som iriterar. Som tror att ni är ngt pga att ni vet ngt simpelt tydligt. Men jag natar självklart att du överdrev. Och ja - det är självklart.

SUKOF:

Så vad anser du om tärningslivet? Skulle du tänka dig att helt skänka dig själv till tärningens vilja?

Haha, nej jag vill ha kontrollen. Vill inte luta mig tillbaka på ngt annat. Vad det än må vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narcissistic:

Mhm, det är sådana som dig som iriterar. Som tror att ni är ngt pga att ni vet ngt simpelt tydligt.

Ja, och jag antar att du är unik precis som alla andra.

Narcissistic:

Haha, nej jag vill ha kontrollen. Vill inte luta mig tillbaka på ngt annat. Vad det än må vara.

Du värderar alltså din personlighet för högt för att sätta den på spel?


   
SvaraCitera