Aviseringar
Rensa alla

Varför raderas inte TheSpookyMans tråd om Islam och Koranen?


Ämnesstartare

Varför låser nån inte bara dumhuvudet? Han har ju bland annat länkat till nazistiska bloggar, och vad jag vet har folk blivit låsta för sånt tidigare på UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Varför låser nån inte bara dumhuvudet? Han har ju bland annat länkat till nazistiska bloggar, och vad jag vet har folk blivit låsta för sånt tidigare på UM.

*Jag har två poäng till låsning och om jag skriver det jag tänkte skriva skulle jag nog få varningar från "absolut inte" objektiva mods hehehehe*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Varför låser nån inte bara dumhuvudet?

Bättre att låsa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

*Jag har två poäng till låsning och om jag skriver det jag tänkte skriva skulle jag nog få varningar från "absolut inte" objektiva mods hehehehe*

[crazy]

Lidande små barn:

Bättre att låsa dig.

Tror fler vill låsa dig faktiskt. Jag har ju i alla fall vänner här till skillnad från vissa. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Tror fler vill låsa dig faktiskt. Jag har ju i alla fall vänner här till skillnad från vissa. [zzz]

Ja, möjligen vänsterpatrasken, men dessa är ju inte några man bör ta speciellt seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Ja, möjligen vänsterpatrasken, men dessa är ju inte några man bör ta speciellt seriöst.

Men dig bör man ta seriöst? Riiiiight. Det finns ett annat forum för ensamma killar med tråkigt liv som gillar att göra trådar om invandrare, det heter Flashback och du skulle säkert passa in bättre där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Men dig bör man ta seriöst? Riiiiight. Det finns ett annat forum för ensamma killar med tråkigt liv som gillar att göra trådar om invandrare, det heter Flashback och du skulle säkert passa in bättre där.

Nog för att Flashback har generellt sätt vettigare människor än UM, men trådarna är så jävla långa så man orkar inte läsa igenom dem. Men jag är medlem där också [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Varför raderas inte TheSpookyMans tråd om Islam och Koranen?

Tråden i fråga är en ren smutskastningstråd utan varken korrekt fakta eller seriös argumentation. Just nu är den bara jättetöntig med en massa rasistisk, religionsförnedrande nonsens och allt och alla i tråden har gått över både den ena och den andra gränsen. Hade tråden handlat om en specifik person hade den ju raderats direkt, varför inte nu?!

Den uppfyller inget värde utan sparkar på och förnedrar muslimer (och invandrare i allmänhet har det även handlat om) samt innehåller bara en massa dravel.

Varför tas den inte bort?! Vill inte Ungdomar.se framstå som en seriös site? För det är ju det sista den gör när sådana trådar ligger kvar. Absolut att man skall få argumentera för och mot religion, politik och annat men ren smutskastning anser jag personligen inte är ok. Det finns en gräns och den går, enligt mig, där det inte längre är fakta och argumentation utan lögner och smutskastning.

Högsta hönsen här på UM: ni har ju den senaste tiden blivit reklamgalna, skulle ni göra reklam för SD eller något mer rasistiskt eller till och med nazistiskt parti? Förhoppningsvis inte, men då finner jag heller ingen logisk anledning att låta en total förnedrande, oseriös tråd med endast påhopp och lögner ligga kvar i forumet.
Dold text: Hur är det nu förresten, har ni kollat IP på Dödsguden och TheSpookyMan? Man får väl inte ha dubbelkonton?

Tack för mig, leverpastej!

Leverpastej [confused] ja, skit samma... jag tycker du verkar vara en sådan älskvärd tjej... 19 år gammal o du får rösta i höst. GRATTIS!

Men däremot tycker du bevisligen inte att yttrandefriheten ska få råda. Att folk ska få ha andra åsikter än vad våra sittande politiker har som sitter på sina breda röver o känns som om de vuxet fast på sina stolar. Dvs i klarspråk... att du suttet alldeles för länge.

O fan tar den som kritiserar invandrarpolitiken! Du o dina vänner tror självklart att tar vi en en halv milllion araber o negrer från Somalia (OBS att jag inte använde det så av dig BANNADE uttrycket MUSLIMER) ena dagen så vips som ett trollspö så har vi en halv million nya arbetstillfällen dagen därpå!?

Jag ska inte säga vad jag tror att du tänker med men fullt klart är att du gått på våra politikers invandrarpolitik. Så den milda grad så att du skulle kunna få jobb på regeringskansliet bara med att visa upp dina inlägg här på UM som ditt CV.

Du ska dock observera att jag inte hängt ut någon medlem på UM o förtalat honom på något sätt. Istället har jag snarare varit väldigt godhjärtad o positiv även om så gott som samtliga inlägg har velat sig mig hängd! [sad]

Det märkliga som jag tycker både med DIG min kära Imoon o de allra flesta som skrivit i mina trådar är att ni köper dagens invandrarpolitik så där rakt av. Utan att ens ifrågasätta den. Aldrig funderat över varför de tre stora länderna USA, Storbritannien o Frankrike har krismöten med jämna mellanrum där muslimerna... förlåt, araberna o negrerna från Somalia... diskuteras på högsta nivå?

Nåväl, du får fortsatta att leva i din drömvärld men tänk på att den dagen VERKLIGHETEN går uppför dig ägna mig en tanke o tänk på att det var JAG... TheSpookyMan... som varnade dig för detta redan i februari 2010!

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

För det första tror jag inte att du läst vad varken jag eller någon annan skrivit, för då skulle du inte skriva om oss så som du gör. För det andra handlar inte din tråd om kritik utan smutskastning.

Även i ett land där yttrandefrihet råder finns privata forum med egna regler, detta är ett sådant, dessutom vet du nog själv att om du går ut på stan och säger/skriker somliga saker kan du bli dömd för det i och med att det är en stor skillnad på kritik och smutskastning/förnedring.

Dina bilder du envisas med bevisar bara att dina texter inte handlar om kritik utan smutskastning.


   
SvaraCitera

Om jag ville banna honom så skulle det gå emot mina egna principer.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Öh... yttrandefrihet osv fast nu blir det ju kontra att man inte ska vara kränkande osv.

Var snäll och sluta svamla. Yttrandefrihet innebär att du får säga vad du tycker; UM är på intet vis skyldiga att publicera någonting han (eller jag, för den delen) skriver. Om admins skulle bestämma sig för att de hatar folk som använder ordet "gurka" i sina inlägg står det dem fritt att radera inläggen och banna användarna.

Generellt sett är det bara efterblivna högerextremister som förväxlar yttrandefrihet med "alla måste lyssna på - och publicera - det jag säger."

Mawns:

Lägg märke till ordet alla. Även TheSpookyMan är en besökare, om ni inte gillar hans trådar så behöver ni inte besöka dem. När han invaderar andras trådar så bör inläggen raderas.

Dock har han tydligt uttalat åsikten att han vill se varje levande muslim död minst en gång i tråden. Att dessutom medvetet sprida så grov misinformation, som att Islam skulle vara en pedofilreligion, är inte att kritisera; det är att smutskasta.

Mawns:

Det enda ungdomar.se har att vara någorlunda stolt över är att vi faktiskt är ganska öppensinnade och liberala.

Det är skitsnack och det vet du. Främlingsfientliga åsikter får fritt spelrum, inklusive uppmaningar till brottsliga handlingar, medan trådar som ens antyder att piratkopiering skulle vara en god idé tas bort illa kvickt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Yttrandefrihet innebär att du får säga vad du tycker; UM är på intet vis skyldiga att publicera någonting han (eller jag, för den delen) skriver. Om admins skulle bestämma sig för att de hatar folk som använder ordet "gurka" i sina inlägg står det dem fritt att radera inläggen och banna användarna.

Ja men man kan också välja att ha yttrandefrihet om man vill framför allt på ett forum där man ju vill ha diskussion.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Ja men man kan också välja att ha yttrandefrihet om man vill framför allt på ett forum där man ju vill ha diskussion.

Läs människans inlägg och kom sen tillbaka och prata om hur han främjar diskussion. Problemet jag har med honom är inte att han har spännande åsikter, utan att han är så förbannat korkad och totalt oförmögen att föra en dialog utan att spamma ned tråden med Youtubeklipp som är ungefär lika genomtänkta som andra halvan av Zeitgeist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

.

Tycker du är bra osv.[zzz][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y][y][y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

TheSpookyMan:

Leverpastej

sluta vara socialt efterbliven[cry]


   
SvaraCitera