Aviseringar
Rensa alla

Varför röker du på? Varför inte?


sweptaway:

det gör det kanske, jag är inte så van vid droger...

Inte jag heller. Har inte rökt på själv men suttit i närheten av några som gjort det.


   
SvaraCitera

för jag sålde allt och slutade. det var oklokt gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävla blöjknarkare... Gå och skjut lite heroin eller snorta kokain, amatörer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Även lite nyfiken på de som har tillgång men aldrig rökt, varför inte?

Därför jag och min omgivning hatar lukten och konsekvenserna.
Sen så röker alla mina friends, men dom vet att dom är äckliga. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg inte röka på 🙁 det låter så.. fult, som att det vore en ful och brutal grej liksom,


   
SvaraCitera

Röker för att det är skönt att hamna i ett vaket drömtillstånd. Jag får tid att verkligen slappna av och njuta av enkla saker. Dessutom är det en god erfarenhet att ha varit i ett sådant tillstånd av medvetande, och man blir faktiskt aningen mer öppensinnad.


   
SvaraCitera

För att jag inte vill. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Jävla blöjknarkare... Gå och skjut lite heroin eller snorta kokain, amatörer.

Varför ta skit när man kan ta goda grejjor? [y]

JOZFiN:

säg inte röka på 🙁 det låter så.. fult, som att det vore en ful och brutal grej liksom,

vad ska man säga då, röka en gås? ta en banan? SMOKA WEED? hahahah


   
SvaraCitera
Papper

Jag måste typ vara drogfri till det yrke jag utbildar mig till så jag vill börja med narkotika. Annars så är väl dyrt och alkohol duger bra.


   
SvaraCitera

Arthur89:

Varför ta skit när man kan ta goda grejjor?

De kommentaren i kombination med trådstartsinlägget säger mig att du inte tänkte alltför mycket när du skapade tråden.

För det första, vad motiverar egentligen en berusning.
Detta är en imo, relativt ajtuell fråga i dagens samhälle.
Vad är det egentlige ndu vill ha svar på, du verkar ju uppenbarligen vara på det klara med de angenäma effekterna THC besitter så du besvarar ju mer eller mindre din fråga i TSinlägget.
Kan du inte tänka så långt som att folk, däribland du själv, anser den berusning som kommer som följd av cannabisrökning angenäm och väljer därför att berusa sig med substansen då det genererar ett tillfälligt välbehag.
Då merparten av de kända droger som finns frisläpper seretonin och dopamin så är det väl en självklarhet att många vill erfara de här effekternas flöde i sitt system.
Jag själv röker inte, finner inte effekten speciellt givande, har rökt endel men har lagt ner med de flesta drogerna nu, däribland all illegal narkotika.


   
SvaraCitera

Jag röker inte på, tycker det verkar tråkigt och så blir man seg i bollen av det.


   
SvaraCitera

Arthur89:

varför inte?

Nä nä nä. För det första vågar jag inte. Är rädd för att bli beroende. Och dessutom, man vet ju aldrig vad som händer, jag vill kunna kontrollera mig själv något.

Och som sagt, jag vill verkligen inte bli beroende, vilket är en stor chans om man testar det. Det är så jävla onödigt. Palla förstöra ens liv på det sättet.


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

Och som sagt, jag vill verkligen inte bli beroende, vilket är en stor chans om man testar det. Det är så jävla onödigt. Palla förstöra ens liv på det sättet.

Låt oss vända på ditt resonemang och applicera din sk logik på något liknande.
För att du ska förstå hur dumt det du säger låter i en kunnig och påläst persons öron så väljer jag att omformulera ditt inlägg och använda samma logik i följande resonemang

''Jag åker inte motorfordon för jag vill inte känna mig bunden till en maskin för att kunna ta mig fram, dessutom kan dem krocka och leda till svåra fysiska skador och i värsta fall döden''


   
SvaraCitera

gör det inte för det känns rätt dumt att göra det[smile]


   
SvaraCitera

Jag röker inte på för att det inte är så jätte kul -.- Alkohol FTW! [party]


   
SvaraCitera