Aviseringar
Rensa alla

Varför röker du?


Ämnesstartare

hej jag är ingen rökare själv men jag undrar varför börjar man röka egentligen, är det på grund av grupptryck eller för att någon i familjen redan röker?? [smile]


   
Citera

Pga lätt att få cancer utan vidare ansträngning


   
SvaraCitera

de tror att de är coola


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

för att bli hög, enbart. hatar att röka i övrigt.


   
SvaraCitera

För att nikotin är ett av få preparat som fungerar någorlunda ångestdämpande.


   
SvaraCitera
höna

som of5. och så blir man lugn. började röka när jag stressade i gymnasiet. hungerdämpande ocksååå, vi fick alltid så vidrig mat. tillslut vart det 1 vana.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Bra fråga.


   
SvaraCitera

jag är en väldigt stressad människa och har fått för mig att jag får en lugnande känsla utav det. Vet dock ens om detta är sant, det sitter säkert bara i huvudet.

Började inte av grupptryck osv, började för att jag är en så jädrans nyfiken människa. Tog min första cigarett ensam, pga skämdes.


   
SvaraCitera

Ung och dum. Trotsig, gjorde allt jag inte fick.
Rökt tobak i nästan sju år, försökt sluta men misslyckas, har nog egentligen inte haft vilja nog.


   
SvaraCitera

Tidsfördriv, tror jag. I vissa fall när man exempelvis är på dåligt humör kan det ha en lindrande effekt också! [smile]


   
SvaraCitera

man kanske blir lugn först men sedan blir man olugn när man inte röker så det är som att äta socker man blir först pigg sedan blir man jobbigt trött och så får man magnesium brist o då blir man ännu tröttare

om jag skulle röka skulle det vara snygga cigaretter i rökhållare i sidoljus för det skulle se nice ut, det kan lukta gott ibland också men det beror på vissa cigaretter/cigarrer luktar skit o det fanns till o med skit hundskit i cigarretter som packades i kina o såldes i sverige för några år sen


   
SvaraCitera