Aviseringar
Rensa alla

Varför Så Anti Frånvaro ?!


Corvette_cat:

jag litar inte på folk alls, och inget jag ser runt om mig övertygar mig om att det går att lita på folk. jag skyr min klass, och det är en mardröm att kliva in på ännu ett ställe där alla hatar mig, för att jag varken är snygg eller ber om ursäkt för att jag finns. . fast än jag är lite mullig

Är du paranoid av dig? Börjar folk hata en finns det ju en anledning om det inte bara är mobbarmentalitet.


   
SvaraCitera

etthundrafyrtio:

Börjar folk hata en finns det ju en anledning om det inte bara är mobbarmentalitet.

det är mest mobbarmentalitet. det är såna där egocentriska bimbos som vill bli känd på tv som sökt linjen jag går, medan jag vill bli typ journalist eller skriva böcker och sådana saker.

Anledningen isf till att folk hatar mig är för att jag inte är rädd, jag håller inte tyst, jag är inte diskret med mina kläder, jag tycker inte att dem andra är bättre än mig, osv. jag ser väldigt självsäker ut, men det är jag eg inte. jag hade kunnat vara det, men den biten tog folk ifrån mig. jag har min egna kläd och musikstil, och jag är inte rädd för att visa vad jag tycker, men jag litar inte på mig själv och så vidare.

Alla rädda ängsliga människor trycker ju ned dem som sticker ut, just för att dem själva inte ska framstå som just rädda. jag är rena skräcken i andras ögon, jag förstör deras världsbild av att man måste vara perfekt och som alla andra för att få finnas. . och det stör många..


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

inte är rädd, jag håller inte tyst,

Vad är det du inte håller tyst om och så vidare? Du verkar ganska rädd i alla fall.

Så de mobbar dig för att du klär dig konstigtt?


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

kanske taxi/busschaufför?

Då lär du ju vara anställd hos något bolag eller åkeri och jag betvivlar på att någon arbetsgivare vill ha oresonliga arbetstagare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

tror du att du kan säga så sen när du får ett arbete?
vilket iof jag aldrig tror att du kommer få, men ändå.

Klassisk fråga som alla idioter ställer. När man arbetar så får man pengar. Om någon säger att du ska gå 10 mil så gör du med största sannolikhet inte det. Däremot om de ger dig 100000kr för det, så skulle du nästan garanterat göra det.

Irrelevante:

Vad är det som gör att det är så jävla hemskt att pallra sig dit? är min fråga till dig.

Förutsättningarna för olika personer är väldigt olika. Vissa människor har fysiska problem och andra har psykiska problem. Bara för att du kanske råkar vara en människa som kanske har allting perfekt fysiskt och allting flyter på för, så betyder inte det att alla har det.

Corvette_cat:

men det som gör mig mest irriterad är ju att jag har skitbra betyg..

Bli inte irriterad. Var istället glad över att du har lyckats insé att det är poänglöst att ha perfekt närvaro som alla andra tards har. Saken är att de tinte finns någon anledning att slösa bort 500 timmar extra på något om man ändå får sämre betyg.

Folk ska övertala att det är så bra att vara 100% på skolan, ändå kommer samma personer och klagar jämt på att skolan tar upp hela deras liv. /facepalm


   
SvaraCitera

etthundrafyrtio:

Vad är det du inte håller tyst om och så vidare? Du verkar ganska rädd i alla fall.

nu visar jag den lilla sidan av mig som är .. inte rädd, utan försiktig. jag kommer ut från en värld där jag är van att hålla käften och sluta leva eller få huvudet dunkat i ett betonblock.
jag är självsäker på vissa sätt. jag går fortfarande dit fast än jag känner pressen? jag talar fortfarande om för dem hur jag tycker osv? jag är stark och modig jämfört med andra som skulle ha suttit tyst och sminkat sig som alla säger att dem ska..

jag är inte rädd för dem, jag är bara rädd för dem som slår hårdare än min gamla klasskamrat gjorde, vilket är få. men det gör fortfarande ont när folk tittar snett på mig, jag är försiktig, för jag vet att det kommer bara göra mig mer ont att gå in i klassrummet.

Så de mobbar dig för att du klär dig konstigtt?

nej. för att jag inte är som alla andra. för att jag itne håller mig innanför ramarna. för att jag inte gör som dem trott hela sitt liv att man prompt måste - sitta med sina tunna silkiga kläder, väga trettio kilo på sin höjd och ha minst fem kilo av sin totala vikt i sminket i ansiktet. jag stör många för att jag itne tycker att utseendet är allt, för att jag skiter i att se ut som barbie. för att jag bryter mig.


   
SvaraCitera

sylar:

Folk ska övertala att det är så bra att vara 100% på skolan, ändå kommer samma personer och klagar jämt på att skolan tar upp hela deras liv

[surprised] wow, en som tycker precis som mig! ovanligt !! [bigcheers]
en som förstår mig.. [y]

tack för svaret.
går/gick du på alla dina lektioner? (i sådana fall blir jag nästan imponerad)


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

nej. för att jag inte är som alla andra.

Varför? För att du är så annorlunda för att du har konstiga kläder och "egen musik"?

Förlåt om jag låter anklagande och det låter som att jag lägger skulden på dig.

Corvette_cat:

jag är stark och modig jämfört med andra som skulle ha suttit tyst och sminkat sig som alla säger att dem ska..

Vad är det du säger då som provocerar?


   
SvaraCitera

Irrelevante:

Då lär du ju vara anställd hos något bolag eller åkeri och jag betvivlar på att någon arbetsgivare vill ha oresonliga arbetstagare.

Oresonliga? hehe. ja jag är åtminstonde trevlig och gör det jag ska med finess. räcker inte det på ett arbete, eller ska jag vara einstein och ha karisma som en politiker för att vara en självständigt arbetande person som t.ex. långtradarchaffis? där du bara levererar dina varor och håller tyst om alla problem som du kanske har med bilen osv, det viktigaste är att du gör det du ska och att vägen dit är en hemlighet mellan dig och din chef? det är mer likt ett jobb för mig. jag siktar inte på järnkirurg serru.

och sen, om vi ska resonera på så sätt, vad fan ska du jobba som då? bananplockare? packeterare på något lager?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Corvette_cat:

[surprised] wow, en som tycker precis som mig! ovanligt !! [bigcheers]
en som förstår mig.. [y]

[y]

Corvette_cat:

går/gick du på alla dina lektioner? (i sådana fall blir jag nästan imponerad)

Det kan man inte direkt säga. I gymnasiet så var jag nog borta nästan hälften av antalet möjliga lektioner. Det gick bra ändå och jag var för övrigt omtyckt av mina lärare trots detta.


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Irrelevante: Då lär du ju vara anställd hos något bolag eller åkeri och jag betvivlar på att någon arbetsgivare vill ha oresonliga arbetstagare.

för varför ska du bli anställd? för att du är så jävla trevlig kanske ?


   
SvaraCitera

sylar:

Förutsättningarna för olika personer är väldigt olika. Vissa människor har fysiska problem och andra har psykiska problem.

Det var precis just denna typ av uppgifter som jag hoppades skulle kunna utgöra svaret på min fråga, vilket det till viss del även gjorde om du har läst trådskaparens senare svar.


   
SvaraCitera

sylar:

Det gick bra ändå och jag var för övrigt omtyckt av mina lärare trots detta.

Hur lyckades du [crazy] hah
själv får jag bara ångest av vissa lektioner.. ska ha möte med rektorn om matten nu, vill ha en annan lärare, och då kommer dem troligtvis ta upp min fina närvaro också .. [shake]


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

för att du är så jävla trevlig kanske ?

Egenskapen "social kompetens" återfinns i majoriteten av alla jobbannonser, så ja.


   
SvaraCitera

Irrelevante:

Det var precis just denna typ av uppgifter som jag hoppades skulle kunna utgöra svaret på min fråga, vilket det till viss del även gjorde om du har läst trådskaparens senare svar.

vadå ? att jag har problem med mitt psykiska?


   
SvaraCitera