Forumet - Varför så viktigt att flytta som student?

Varför så viktigt att flytta som student?

2601 0 102
Ja jag visste inte vart jag skulle placera tråden. Men eftersom att det är en studierelaterad fråga så ja.

Varför vill många studenter flytta hemifrån då dem skall studera? Med tanke på höga studielåner, distans från vänner och familj. Det är ju inte trevligt, bara för att man vill ha personlig utveckling? Vad är det? Och sedan frihet? Vadå frihet? Det är inget fängelse hemma! Sedan vill man festa, sluta man är ju inte 15 år längre.

Spana också in:

Anura:

Jo det är klart. Fast man är ju så ung, bästa åldern jag kan tänka mig är vid 25 års ålder att flytta. Man slipper ju stora csn skulder osv.

ja, att stanna hemma vore mer praktiskt på så sätt men samtidigt är det viktigt att flytta ut för att lära sig att leva på egen hand. flyttar man ut för sent kan det hända att man blir en mors-/farsgris och får svårare att bo ensam.
Skitty:

ja, att stanna hemma vore mer praktiskt på så sätt men samtidigt är det viktigt att flytta ut för att lära sig att leva på egen hand. flyttar man ut för sent kan det hända att man blir en mors-/farsgris och får svårare att bo själv.

Man kan ju ta examen vid 25 års ålder och flytta ut efter det.
Dan_the_ironman:

Eller så försöker du bara inbilla dig själv att du är mer upplyst än andra trots att sanningen är att du bara inte klippt navelsträngen än.

Det har jag aldrig sagt :s Jag vet inte om jag har klippt navelsträngen än men varför skall man ha brådska med det? Man är ju så ung som man är, hur kul är det med massa skulder då?