Aviseringar
Rensa alla

Varför så viktigt att flytta som student?


Ämnesstartare

Ja jag visste inte vart jag skulle placera tråden. Men eftersom att det är en studierelaterad fråga så ja.

Varför vill många studenter flytta hemifrån då dem skall studera? Med tanke på höga studielåner, distans från vänner och familj. Det är ju inte trevligt, bara för att man vill ha personlig utveckling? Vad är det? Och sedan frihet? Vadå frihet? Det är inget fängelse hemma! Sedan vill man festa, sluta man är ju inte 15 år längre.


   
Citera
Ämnesstartare

skönt att inte vara beroende av sina föräldrar längre, att klara sig på egen hand även om det är tufft ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

skönt att inte vara beroende av sina föräldrar längre, att klara sig på egen hand även om det är tufft ibland.

Jo det är klart. Fast man är ju så ung, bästa åldern jag kan tänka mig är vid 25 års ålder att flytta. Man slipper ju stora csn skulder osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför vill man inte bo hemma hos sina föräldrar när man studerar... ja varför vill man inte bo hemma hos sina föräldrar resten av livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

varför vill man inte bo hemma hos sina föräldrar när man studerar... ja varför vill man inte bo hemma hos sina föräldrar resten av livet.

Vad har detta med min frågeställning att göra?! :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo det är klart. Fast man är ju så ung, bästa åldern jag kan tänka mig är vid 25 års ålder att flytta. Man slipper ju stora csn skulder osv.

ja, att stanna hemma vore mer praktiskt på så sätt men samtidigt är det viktigt att flytta ut för att lära sig att leva på egen hand. flyttar man ut för sent kan det hända att man blir en mors-/farsgris och får svårare att bo ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

ja, att stanna hemma vore mer praktiskt på så sätt men samtidigt är det viktigt att flytta ut för att lära sig att leva på egen hand. flyttar man ut för sent kan det hända att man blir en mors-/farsgris och får svårare att bo själv.

Man kan ju ta examen vid 25 års ålder och flytta ut efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad har detta med min frågeställning att göra?! :s

Allt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Man kan ju ta examen vid 25 års ålder och flytta ut efter det.

visst kan man det. men jag tänker att de flesta skaffar familj i den åldern, och föredrar att inte bo hos sina föräldrar när de själva är föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför är det så viktigt för dig att bo kvar hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Allt?

HEJ ERIK!!!!! [love][love]
Dold text: det är pendu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

visst kan man det. men jag tänker att de flesta skaffar familj i den åldern, och föredrar att inte bo hos sina föräldrar när de själva är föräldrar.

Jaha okej. Hehe, jag har dock svårt att se att man skapar familj vid den unga åldern, men nåja det är bara jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

visst kan man det. men jag tänker att de flesta skaffar familj i den åldern, och föredrar att inte bo hos sina föräldrar när de själva är föräldrar.

Jaha okej. Hehe, jag har dock svårt att se att man skapar familj vid den unga åldern, men nåja det är bara jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

varför är det så viktigt för dig att bo kvar hemma?

Det är det väl inte direkt. Det finns givetvis fördelar att flytta ut, men fördelar i att stanna kvar med tanke på lånen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grums:

HEJ ERIK!!!!!
Dold text: det är pendu

Hej!!! [bigsmile][love] Länge sen jag kikade in här..!


   
SvaraCitera