Aviseringar
Rensa alla

varför ser man bättre ut i spegeln än på kort?


Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Fast jag vet inte om du tenderar se jättekonstig ut på fotografier. Vissa verkar ju vara väldigt fotogeniska och andra inte. Vet inte hur det där fungerar. Men om du inte är något sådant extremfall vad gäller fotografier så kan man säga att det är typ så.

Fast en sak. På bilder så är det ju bara ett kort som är stilla på en och visar inte riktigt vad andra ser som på speglar och i verkligheten för då är man mer "levande" och rörlig än vad man är på en stillbild. Kan det inte ha något med det att göra?


   
SvaraCitera

Anura:

Fast en sak. På bilder så är det ju bara ett kort som är stilla på en och visar inte riktigt vad andra ser som på speglar och i verkligheten för då är man mer "levande" och rörlig än vad man är på en stillbild. Kan det inte ha något med det att göra?

Det kan det kanske också ha med att göra. Jag vet inte. Dina klasskompisar och bekanta tycker nog att ditt ansikte snyggast i verkligheten, som de är vanast att se dig. Det förutsatt att du inte är sjukt fotogenisk eller brukar bara publicerar väldigt smickrande bilder på dig själv eller whatnot. Javenne. Har ingen koll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Det kan det kanske också ha med att göra. Jag vet inte. Dina klasskompisar och bekanta tycker nog att ditt ansikte snyggast i verkligheten, som de är vanast att se dig. Det förutsatt att du inte är sjukt fotogenisk eller brukar bara publicerar väldigt smickrande bilder på dig själv eller whatnot. Javenne. Har ingen koll.

Alright hehe.. Tack för svaren! 🙂 Jag har bara funderat på det här ett tag och undrat hur det fungerar osv hehe [crazy]


   
SvaraCitera

Anura:

Alright hehe.. Tack för svaren! 🙂 Jag har bara funderat på det här ett tag och undrat hur det fungerar osv hehe

Mina svar är för övrigt baserade på vad jag lärt mig på högskola samt lösa gissningar.


   
SvaraCitera

Det beror på att Foton är 2-dimensionella och När du tittar dig själv i spegeln så har det du ser att 3d-djup och därav ser mer ut som du förväntar dig. Som du ser ut i spegeln är en mer rättvis bild av hur du faktiskt ser ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Som du ser ut i spegeln är en mer rättvis bild av hur du faktiskt ser ut.

Det går typ emot hela ögon i en plåthink's teori [crazy]

Ögon i en plåthink:

Mina svar är för övrigt baserade på vad jag lärt mig på högskola samt lösa gissningar.

Högskola? I vilket program lärde ni om det? [crazy]


   
SvaraCitera

Anura:

Högskola? I vilket program lärde ni om det?

En sjukt basic 6-poängskurs i psykologi. [crazy] Jag har ingen koll på det här.

Men att andra, när de ser på dig, inte tycker att du ser ut som hur ful du tycker att du ser ut på foto kvarstår i alla fall.


   
SvaraCitera

Anura:

Det går typ emot hela ögon i en plåthink's teori

Det är för att hon har fel. När du tar en bild kavlas ditt ansikte ut på en platt bild. Du får ingen känsla för djup i bilden som du gör när du ser i spegeln. Det gör att proportionerna på ditt ansikte ser ut att påverkas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Titta på kort på dina vänner. Jämför med hur de ser ut på riktigt. Vissa kort gör dom fulare, andra snyggare. Man kan lyckas fastna i sin bästa vinkel, men oftast är man fulare.

På kort förvrängs ansiktet av linsen, hur det funkar kan jag inte, men det ser man exempel på när folk inte förstår att man inte kan ta närbilder på ansikten hur som helst. På kort fastnar bara ett ögonblick i stillbild.

Jag tror vi kan lita mer på spegeln än kameran.


   
SvaraCitera

"Är det för att spegeln visar sin spegelvända bild? "

Exakt så är det. Så om du spegelvänder alla bilder, så kommer du genast se mycket bättre ut.


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Exakt så är det. Så om du spegelvänder alla bilder, så kommer du genast se mycket bättre ut.

fel...


   
SvaraCitera

tevepro:

fel...

Nä, ordet du är ute efter måste vara "Rätt!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Exakt så är det. Så om du spegelvänder alla bilder, så kommer du genast se mycket bättre ut.

märker ingen skillnad.


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Nä, ordet du är ute efter måste vara "Rätt!"

du kan inget...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att du är ful.

Själv är jag supersexig oavsett vad. [ops]


   
SvaraCitera