Aviseringar
Rensa alla

Varför ser media fortfarande SD som "främlingsfientliga©"?


Ämnesstartare

Visst stämmer det att en del SD-medlemmar har gjort korkade, rasistiska uttalanden ibland, men att då stämpla hela partiet som rasistiskt är PRECIS LIKA KORKAT som att stämpla alla invandrare som brottslingar bara för att några begår brott. Och det kallas ju rasistiskt, eller hur? Man kan alltså säga att media är rasistiskt... mot SD.

Istället för att använda sig av klyschor kan man titta på vad som händer när ett land (Sverige) tar in mer människor än vi klarar av att hantera. Det blir misär, misär för de som flyttar in och alla skattebetalare betalar enorma belopp för människor som faktiskt inte får plats.

SD förespråkar inte att man ska förbjuda människor att flytta till Sverige, utan att man ska reglera antalet som gör det. Det är sunt, men tack vare media så framstår det som att SD är rasistiskt. Det är faktiskt helt vansinnigt.

Som vi dock har märkt går SD starkt framåt i de senaste opinionsmätningarna. Även om media och andra partier gör sitt bästa för att smutskasta dom kommer folket att säga till.


   
Citera
Ämnesstartare

rbb:

Visst stämmer det att en del SD-medlemmar har gjort korkade, rasistiska uttalanden ibland, men att då stämpla hela partiet som rasistiskt är PRECIS LIKA KORKAT som att stämpla alla invandrare som brottslingar bara för att några begår brott

SD är i grunden ett rasistiskt parti. Men invandrarna är inte i grunden brottslingar. Där har du skillnaden.

Förövrigt säger i alla fall inte jag att allt SD säger är skit, en del dem säger är faktiskt bra, men de har FÖR många baksidor i sitt parti, partiprogram, partimedlemmar, partihistoria osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

SD är i grunden ett rasistiskt parti.

Har du någon som helst grund att stå på när du säger så där? Eller säger du bara något du vet att alla andra säger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Har du någon som helst grund att stå på när du säger så där? Eller säger du bara något du vet att alla andra säger?

Det är bara att läsa mellan raderna och lyssna på vad medlemmarna säger när de inte vet att de är "on air".

Dessutom har många f.d. medlemmar avgått och sagt att de inte vill ha något med SD att göra längre. Att de gick med i parti med en tro att SD stod för det där du sa lite längre upp, men att det sedan visades vara något helt annat.

Dessutom så har partiet blivit grundat av rasister. Många medlemmar som kom med i partiet som är medlemmar än idag, började sitt medlemskap under tiden så SD hade offentliga kopplingar med nazister osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Det är bara att läsa mellan raderna

Vilka rader?

SAmini:

Dessutom har många f.d. medlemmar avgått och sagt att de inte vill ha något med SD att göra längre.

Många medlemmar lämnar alla partier. Det där var inget bra argument.

SAmini:

Att de gick med i parti med en tro att SD stod för det där du sa lite längre upp, men att det sedan visades vara något helt annat.

Hur vet du detta? Har du länk eller bevis?

SAmini:

Dessutom så har partiet blivit grundat av rasister.

Och det spelar vad för roll? Man ska väl titta på hur partiet ser ut idag, och inte hålla fast vid det gamla. Annars kan man ju sammankoppla vänstern med kommunister, men vänstern har precis som SD förändrats väldigt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Vilka rader?

rbb:

Många medlemmar lämnar alla partier. Det där var inget bra argument.

Ja, fast när de lämnar så beskriver dem inte partiet som de som lämnar SD gör. Eller hur?

rbb:

Hur vet du detta? Har du länk eller bevis?

Hitta en lista över medlemmar, se vilket år de blev medlemmar och kolla sedan kopplingarna mellan SD och nazistiska grupperna fanns.

rbb:

Och det spelar vad för roll? Man ska väl titta på hur partiet ser ut idag, och inte hålla fast vid det gamla. Annars kan man ju sammankoppla vänstern med kommunister, men vänstern har precis som SD förändrats väldigt mycket

För mig spelar det stor roll. Ett parti förändras inte markant på några år. Från att vara öppet nazister till ett vanligt, hederligt parti. tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Ja, fast när de lämnar så beskriver dem inte partiet som de som lämnar SD gör. Eller hur?

Jag har inte sett eller hört dom som lämnat beskrivit partiet. Har du länk?

SAmini:

Hitta en lista över medlemmar, se vilket år de blev medlemmar och kolla sedan kopplingarna mellan SD och nazistiska grupperna fanns.

Skamfilad historia är ointressant. Alla har skelett i garderoben.

SAmini:

Ett parti förändras inte markant på några år. Från att vara öppet nazister till ett vanligt, hederligt parti. tyvärr.

Detta argument är ju bara taget ur luften utan någon som helst grund. Och sedan är det inte "några år". Det är ett drygt decennium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Jag har inte sett eller hört dom som lämnat beskrivit partiet. Har du länk?

Nej, men jag hänvisar dig till "debatt" när janne josefsson var programledare och de snackade om SD.

rbb:

Skamfilad historia är ointressant. Alla har skelett i garderoben.

Somliga vill inte stödja fd öppna nazister...

rbb:

Detta argument är ju bara taget ur luften utan någon som helst grund. Och sedan är det inte "några år". Det är ett drygt decennium.

O-kej. Vad är "taget ur luften"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Nej, men jag hänvisar dig till "debatt" när janne josefsson var programledare och de snackade om SD.

Jag vet inte hur jag ska kunna få tag på det klippet...

SAmini:

Somliga vill inte stödja fd öppna nazister...

Före detta var ordet.

SAmini:

O-kej. Vad är "taget ur luften"?

SAmini:

Ett parti förändras inte markant på några år.

Sedan har du inte svarat på vad man kan läsa mellan raderna, eller rättare sagt vilka rader det handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Man kan alltså säga att media är rasistiskt... mot SD.

Intelligensen flödar![rolleyes]

rbb:

Det blir misär, misär för de som flyttar in och alla skattebetalare betalar enorma belopp för människor som faktiskt inte får plats.

Jag bor i en av Stockholms mest invandrartäta orter och ser ingen misär överhuvudtaget. Däremot har jag vunnit väldigt mycket på att leva här då jag får uppleva andra kulturer, andra traditioner och så vidare, mycket trevligt må jag säga![smile]

rbb:

Vilka rader?

xD

rbb:

Annars kan man ju sammankoppla vänstern med kommunister, men vänstern har precis som SD förändrats väldigt mycket.

Många inom vänstern står ju för att de är kommunister? Konstigt argument förövrigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Jag vet inte hur jag ska kunna få tag på det klippet...

Gå in i deras sida och leta om duinte tror mig. Eller så kan du maila och fråga dem.

rbb:

Före detta var ordet.

Så om Hitler helt plötsligt skulle bli socialdemokrat skulle inte du syna honom? Herregud... Dessutom så sa jag fd öppna. De står väl säkert för sina gamla åsikter, bara att de vet att de inte kommer få några väljare om de går ut öppet med det.

rbb:

Sedan har du inte svarat på vad man kan läsa mellan raderna, eller rättare sagt vilka rader det handlar om.

Förstå vad som menas med "läsa mellan raderna" och läs deras partiprogram sen och var lite kritisk så förstår du själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Intelligensen flödar!

Särskilt i den kommentaren.

Imoon:

Jag bor i en av Stockholms mest invandrartäta orter och ser ingen misär överhuvudtaget. Däremot har jag vunnit väldigt mycket på att leva här då jag får uppleva andra kulturer, andra traditioner och så vidare, mycket trevligt må jag säga!

Det tvivlar jag inte ett dugg på, men man kan aldrig kolla på ett enskilt fall och sedan döma allt på en gång. Man måste se det stora hela.

Imoon:

xD

Ja du... intelligensen flödar var det. [smile]

Imoon:

Många inom vänstern står ju för att de är kommunister? Konstigt argument förövrigt...

Vad jag menar är att man måste sluta hålla fast vid gamla skelett och ta folk och politiska partier för vad de är NU! Vi lever IDAG, inte för för 15 år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Särskilt i den kommentaren.

rbb:

Ja du... intelligensen flödar var det. [smile]

Mm, visst.[rolleyes]

rbb:

Det tvivlar jag inte ett dugg på, men man kan aldrig kolla på ett enskilt fall och sedan döma allt på en gång. Man måste se det stora hela.

Men det är ju exakt vad DU gör när du säger att invandringen skapar misär?!

rbb:

Vad jag menar är att man måste sluta hålla fast vid gamla skelett och ta folk och politiska partier för vad de är NU! Vi lever IDAG, inte för för 15 år sedan.

SAmini:

Så om Hitler helt plötsligt skulle bli socialdemokrat skulle inte du syna honom?

...och för bara några månader sen var det en jäkla massa liv om att en reporter spelat in SD:are som snackade en massa rasistisk skit. Nu tid alltså, i år. Öppna ögonen vad fan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Gå in i deras sida och leta om duinte tror mig. Eller så kan du maila och fråga dem.

Jag tror dig, men däremot tror jag att vi tolkar det som sägs olika.

SAmini:

Så om Hitler helt plötsligt skulle bli socialdemokrat skulle inte du syna honom?

Vad har detta med något att göra? Det är inte samma fula folk i SDs ledning idag som det var förr.

SAmini:

De står väl säkert för sina gamla åsikter, bara att de vet att de inte kommer få några väljare om de går ut öppet med det.

En ren och vinklad gissning från sida som helt saknar grund.

SAmini:

Förstå vad som menas med "läsa mellan raderna" och läs deras partiprogram sen och var lite kritisk så förstår du själv.

Hehe, jag vet vad som menas med det men jag ville veta VILKA rader det var du menade, och det svarade du ju på här. Är man kritisk kan man hitta rasism i moderaternas partiprogram också, eller i folkpartiets då de ville införa språktest. Det handlade ju inte alls om att det är viktigt att invandrare lär sig svenska för att kunna bli en del av samhället och göra sig förstådda, nej, det var rasism! Rasism© och främlingsfientlighet™!

Det handlar om vad man vill se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

SD är i grunden ett rasistiskt parti. Men invandrarna är inte i grunden brottslingar. Där har du skillnaden.


   
SvaraCitera