Aviseringar
Rensa alla

Varför ser media fortfarande SD som "främlingsfientliga©"?


Ämnesstartare

Imoon:

Men det är ju exakt vad DU gör när du säger att invandringen skapar misär?!

Inte alls. Jag ser inte den högutbildade invandrarfamiljen i Tensta som lever ett gott liv, jag ser Rosengård, jag ser att det är invandrare som är överrepresenterade i brotten som begås och jag ser alla invandrare som tvingas till städjobb (bland annat där jag jobbar) vilket är så lågt på karriärsstegen man kan komma.

Helheten är aldrig homogen eller vad man ska säga, men man måste ju se till majoriteten av helheten. Inte enstaka fall åt endera håll.

Imoon:

...och för bara några månader sen var det en jäkla massa liv om att en reporter spelat in SD:are som snackade en massa rasistisk skit. Nu tid alltså, i år. Öppna ögonen vad fan!

Det var även en reporter som spelade in rasistisk skit från en moderat vid en av valstugorna om du minns. Återigen kollar ni på enskilda fall och dömer sedan ut hela partiet.

Det är nog du som behöver öppna ögonen, för media har verkligen "pulled the wool over eyes".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

SD är i grunden ett rasistiskt parti. Men invandrarna är inte i grunden brottslingar. Där har du skillnaden.

Inte idag. Där har DU skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Vi lever IDAG, inte för för 15 år sedan.

Så det är okej för dig att Usama bin laden träder fram om några år och förespråkar för en värld där våld ska förbjudas? Och du kommer tro på honom för att... "Vi lever IDAG, inte för för 15 år sedan."

rbb:

Jag tror dig, men däremot tror jag att vi tolkar det som sägs olika.

Nej, de var mycket tydliga med sitt budskap. Där de sa det jag säger och sa att de aldrig någonsin kommer rösta på SD och att de misstolkat hela partiet.

rbb:

Det är inte samma fula folk i SDs ledning idag som det var förr.

Ungefär jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Så det är okej för dig att Usama bin laden träder fram om några år och förespråkar för en värld där våld ska förbjudas?

men det kommer ju inte att hända. Nu hittar du bara på saker. Och återigen, ledningen i SD är en helt annan idag är när de startade som rasister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Inte alls.

Men du, det du skrev visar ju att det är just det du gör? Du ser inte helheten.

Och tänka sig! Alla måste hjälpa varandra, man kan inte bara dumpa allt jobb på regeringen.. Nä men nu blev det jobbigt. Lathet.

rbb:

Det var även en reporter som spelade in rasistisk skit från en moderat vid en av valstugorna om du minns. Återigen kollar ni på enskilda fall och dömer sedan ut hela partiet.

Hade du slut på argument nu i och med att du gnäller över andra partier eller?

Varför är det så hemskt att "kolla på enskilda fall men döma ett helt parti" när det är helt OK för dig att "kolla på enskilda fall men döma alla invandrare"?

rbb:

invandrare som är överrepresenterade i brotten som begås

Vilket absolut inte innebär att ALLA invandrare begår brott. Av mina vänner så är det endast mina svenska, svenskfödda med svenska gener, vänner som begått/begår brott och många av dem begår allvarliga brott.

Människor är inte rakt igenom goda eller onda, sen att folk fullständigt skiter i att hjälpa varandra och på så vis sätter sina medmänniskor i en dålig sits med få möjligheter är knappast positivt åt något håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sd har adrig någonsin varit "öppet nazistiskt". Bevara SVerige Svenskt var inte nazistiskt för fem öre. Sd är Sveriges enda antirasistiska parti.,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Men du, det du skrev visar ju att det är just det du gör? Du ser inte helheten.

När är det bara struntsnack från din sida. Eller hur konstigt kan du tolka det som jag skriver?

Imoon:

Hade du slut på argument nu i och med att du gnäller över andra partier eller?

Jag gav ett relevant exempel.

Imoon:

Varför är det så hemskt att "kolla på enskilda fall men döma ett helt parti" när det är helt OK för dig att "kolla på enskilda fall men döma alla invandrare"?

Så jag kollade på enskilda fall? Var? När?

Imoon:

Vilket absolut inte innebär att ALLA invandrare begår brott.

Har jag ens varit i närheten av att säga det, eller gör du som media och vänder på detoch förvrider det man säger så att det till slut blir något helt annat?

Imoon:

Av mina vänner så är det endast mina svenska, svenskfödda med svenska gener, vänner som begått/begår brott och många av dem begår allvarliga brott.

Vad dina vänner gör är ju som bekant helt ointressant då det är alldeles för få. Helheten var det. Sedan var det tråkigt att höra att du har en sådan ryslig bekantskapskrets. För du hittar väl inte bara på detta för att få det att låta bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

När är det bara struntsnack från din sida. Eller hur konstigt kan du tolka det som jag skriver?

rbb:

Jag gav ett relevant exempel.

rbb:

Så jag kollade på enskilda fall? Var? När?

rbb:

Har jag ens varit i närheten av att säga det, eller gör du som media och vänder på detoch förvrider det man säger så att det till slut blir något helt annat?

rbb:

Vad dina vänner gör är ju som bekant helt ointressant då det är alldeles för få. Helheten var det. Sedan var det tråkigt att höra att du har en sådan ryslig bekantskapskrets. För du hittar väl inte bara på detta för att få det att låta bra?

Väx upp, börja tänka och kom tillbaka då.
Jag orkar inte ens svara på ditt skit när du inte ger några ordentliga argument eller fan ens tänker överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Paulus Af Tarsus:

SAmini: SD är i grunden ett rasistiskt parti. Men invandrarna är inte i grunden brottslingar. Där har du skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD är ett gäng lallare. Att de höjer nationalprincipen till skyarna är bara tragiskt i denna tid. Nationalismen har spelat ut sin roll. Sedan att de, i sitt principprogram menar att invandringen kränker nationalprincipen är indirekt främlingsfientligt.

Ännu mer tragiskt blir det när de jämställer invandringen med imperialism. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill bara börja med att säga att jag inte är en sverigedemokrat, men jag avskyr okunniga, inskränkta, dömande och naiva människor. Och texten som kommer här riktas inte till TS utan till folk som ser SD som ett rasistiskt parti.

Att kalla SD för ett rasistiskt parti är tragiskt ja. Det finns en del idioter inom SD men det finns ju alltid idioter. Media gör allt för att få det att se ut som att SD är rasistiska (vrider och vänder på allt).

Vad är det för fel med att begära att invandrare anpassa sig till det svenska samhället? vad är det för fel med att försöka skapa en gemensam och trygg sammanhållning i landet? SD vill att invandrare ska bli en del av det svenska folket och vad är det för fel med det kan man fråga sig.
I och med en restriktiv invandringspolitik i kombination med en assimilationspolitik så kommer segregationen att försvinna så småningom och därmed kommer utanförskapen att försvinna och invandrarna får ta del av det svenska samhället. Den kommer knappast att försvinna om dagens politiker i riksdagen får fortsätta att styra Sverige med sin oansvariga invandringspoltik och frånvaron av en assimilationspolitik.

Sverigedemokraterna vill att främst flyktingar ska få komma till Sverige, dvs de som verkligen behöver skydd. Av den totala invandringen idag är det endast en liten bråkdel av dem som verkligen behöver skydd, samtidigt som det finns andra länder med flyktingar som inte får komma hit, lite märkligt tycker ni inte? Sverigedemokraterna vill ta tag i grundproblemet och sätta in större resurser i krisländerna och försöka hjälpa dem att bygga upp det igen. Dessa pengar får man genom en restriktiv invandringspolitik som både ger oss pengar till en större biståndspolitik och till Sverige när det rör sig om äldreomsorgen, skolan, vården.

Jag vet inte vad ni tycker men jag ville hellre begränsa massinvandringen och satsa pengar på att rädda folk med verkliga skyddsbehov som behöver vår hjälp i världen. Kom ihåg att det endast är en liten bråkdel i de fattiga krisländerna som har råd att flyga hit och få asyl, resten av den stora majoriteten får inte alls lika stor hjälp som de faktiskt kan få.

SAmini:

SD är i grunden ett rasistiskt parti.

SD är knappast den enda organisationen med ett mörkt förflutet. Partier kan ändra sig och det tror jag att SD har gjort.

Imoon:

Men det är ju exakt vad DU gör när du säger att invandringen skapar misär?!

Tror inte hon syftar på att det är invandrarna som individer som skapar misär utan själva politiken. Jag tycker inte att dessa höga kostnader låter så rimligt när det går ut över vår egen välfärd. Dagens politiker har fullkomligt svikit de äldre exempelvis. Pengarna man vinner på en restriktiv invandringspolitik kan komma till mycket större nytta genom att sätta resurserna till länderna där problemen finns.

Jag kan till och med gå så långt med att säga att SD har den mest invandringsvänligaste invandringspolitiken rent kvalitativt sett. Eftersom de vill ta hand om de invandrarna som redan bor här istället för att placera ut dem i jättestora mängder i segregerade områden vilket leder till utanförskap och särbehandling åt det negativa hållet. Jag skulle vilja säga att de endast ska ta in dem som verkligen behöver vår hjälp och nästan stoppa den övriga invandringen ett par år framåt. Att ta hand om och släppa in invandrarna i vårt samhälle låter som en mycket bättre ide, samtidigt kan man ju då bidra mer till de utsatta länderna plus vår egen välfärd.

Jag frågar dig nu, vad är det som är så hemskt med SD egentligen?


   
SvaraCitera

Imoon:

en av Stockholms mest invandrartäta orter

Vart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

SD förespråkar inte att man ska förbjuda människor att flytta till Sverige, utan att man ska reglera antalet som gör det.

Det vill säga förbjuda människor från att flytta till Sverige. Vad är skillnaden, förutom att man i det här fallet bara låter några få komma in?

Pakistan lyckades ta in 20 miljoner under en kris. EU tar inte ens in hälften.

passaro:

Nationalismen har spelat ut sin roll.

Precis. Den kommer aldrig lyckas, förutom hos ett fåtal nationalromantiker. SD kommer vara och förbli ett virus för demokratin. Några år till av invandring så kommer de tvingas ge upp sin islamofobi och syssla med vettigare saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att de fortfarande är främlingsfientliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget:

Vart?

Kista, ungefär.


   
SvaraCitera