Aviseringar
Rensa alla

Varför ses det som mer okej att slänga ur sig ord som idiot än hora och bögjävel utan att veta innebörden?


Ämnesstartare

Varför ses det som mer okej att slänga ur sig ord som idiot än hora och bögjävel utan att veta historian och innebörden av ordet? Skeptisk Man slänger bara ur sig det helt uttrycktslöst som ett skällsord utan att mena det.

Vad är det för fel på att vara "hora" eller "bög" Skeptisk Jag antar att folk inte vet historian bakom Idiot, men jag föreslår att man tar upp en bok och läser om dess historia.


   
Citera
Ämnesstartare

för att det är fett lame

lås tråden 


   
SvaraCitera

Jag gissar på att du är 12-13 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu använder jag knappt ordet "bög" som skällsord men gör det ibland och kanske är lite sådär men jag skämmer bara ut mig själv eftersom jag bara driver med min egen "sort".... Säger "hora" med men använder det bara för av någon anledning så ser folk det som ett dåligt yrke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DuÄrSnartDär:
Jag gissar på att du är 12-13 år

Varför det? Skeptisk Jag blir uppriktigt sårad när du säger sånna saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar typ mest ba kalla dom ja gillar för idiot
🙁 

tkr folk lägger så mkt vikt på vissa ord 🙁 🙁 


   
SvaraCitera

Har jag rätt?

Elaka Hades:

Varför det? Skeptisk Jag blir uppriktigt sårad när du säger sånna saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
brukar typ mest ba kalla dom ja gillar för idiot
🙁 

tkr folk lägger så mkt vikt på vissa ord 🙁 🙁 

pinnar och stenar kan bryta mina ben men ord kan inte skada mig. (my translate is da shit)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
brukar typ mest ba kalla dom ja gillar för idiot
🙁 

tkr folk lägger så mkt vikt på vissa ord 🙁 🙁 

Ja tex som kökshora och tex feministvider, folk lägger för mycket vikt på vissa ord 🙁 🙁


   
SvaraCitera

Det viktigaste enligt mig är inte vad man säger, utan hur man säger det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att "idiot" har tappat sin kontemporära relevans.


   
SvaraCitera

Könsord och läggningar är inga svärord/glåpord men det tyder vissa att det är. Det är banalt och vrickat. Har knappast andvänt mig av dessa uttryck eftersom det är felaktigt. 


   
SvaraCitera

När man hör (mesta dels yngre) säga "kukfitta/fittbög" får jag en relativt konfyst bild om "begreppet"... Skeptisk 


   
SvaraCitera
Meja
 Meja

Fattar eg. inte varför det är så viktigt att kränka varandra med skällsord nuförtiden? Har alla fruktansvärt dåligt självförtroende så dom måste hävda sig hela tiden eller vad? Är det ngn vettig som kan svara på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
För att "idiot" har tappat sin kontemporära relevans.

Åh okej, så man får slänga sig med nigger också då? Klart det är relevant. 


   
SvaraCitera