Aviseringar
Rensa alla

Varför


Ämnesstartare

Hej! Det är såhär att jag börjat prata med en kille som jag tycker om. Vi har pratat i dagar och ska träffas för första gången när jag kommer hem. Är bortrest just nu. Vi har bara pratat på telefon, sms och Skype. Vi vill samma sak och tycker om varandra, det är liksom typ perfekt alltihopa. Men jag känner att jag är rädd för detta, jag tror det är för att jag haft flr stora förhoppningar innan med personer och sedan inte blivit något för jag tydligen var för på men enligt mig är det en självklarhet att man är på och tar intiativ om man är intresserad och tycker om någon? Så tycker det är konstigt att jag känner såhär när jag faktiskt känner att det är så bra som det kan bli? Jag har fått det jag vill ha i ett förhållande och känns som det kan bli några bra av detta ändå känns det som jag inte är värd detta. Det känns nästan konstigt att han tycker om mig fast jag varit på för jag är intresserad, det känns som det återigen ska bli samma sak som tidigare, att det inte blev något. Är det min inställning att jag tror såhär eller är jag bara rädd att bli sårad? Jag vill ju såklart träffa någon och strävar inte heller efter den perfekta personen då ingen är perfekt. Alla har ju svagheter och brister. Att det inte blivit något med personerna innan pga att jag är intresserad känns också jätte konstigt. De var också för att de var väldigt insjukna i sig själva, hade mycket problem med sig själva dvs. Och när man är så pass ostabil och inte vet vad man vill känns det svårt att vara tsm med någon, jag fick ju ge väldigt mycket dvs visa intresse och göra allt jobb och fick nästan tjata på att de skulle ta intiativ och höra av sig. Vem vill prata med en vägg? Men återigen till problemet, hur ska jag göra för att inte känna att det ska bli något fel så fort något blir seriöst pga tidigare förhållanden där jag har vart den som Hållt förhållandet i liv? För att jag vill ha dessa saker som tillhör ett förhållande att man ska höra av sig osv. Jag känner att detta är något jag verkligen vill ska bli något seriöst, tycker om honom mycket och han verkar seriös, och han tycker också om mig och vill det ska bli något.


   
Citera

Det är såklart jättebra att du visar intresse och tar initiativ men det är viktigt att han också gör det. Ett förhållande handlar om att ge och ta. Eftersom du har visat intresse kanske det ibland kan vara bra om du avvaktar och ser om han anstränger sig tillbaka. Jag tror att det lätt kan bli att man tar någon för givet om man vet att den personen alltid hör av sig osv. Du säger att du är den som hållit dina tidigare förhållanden vid liv och det är inte bra för det är meningen att båda ska göra det. 


   
SvaraCitera